MEASUREMENT OF AIR TRANSPORTATION SERVICE QUALITY BY SERVQUAL METHOD


Hatipoğlu S., Kepti Y.

The 5th International Academic Studies Congress “Everchanging World: Challenges and Opportunities”, Multan, Pakistan, 10 - 12 Mayıs 2023, ss.209-220

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Multan
  • Basıldığı Ülke: Pakistan
  • Sayfa Sayıları: ss.209-220
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Havacılık sektörü, küresel ekonomilerin ve ticaret ağlarının odağında gelişen ve geçmişten günümüze kadar uzanan köklü bir yapıya sahiptir. Bu nedenle hava taşımacılığını oluşturan bileşenlerin her biri sektörde ayrı bir öneme sahipken bu önemin gerekçesi olarak zamanla başlı başına bir pazar haline gelen havayolu ulaşımı rekabet piyasalarında yerini almıştır. Tüketicilerin kalite ve hizmet anlayışında her geçen gün daha fazla talepkâr olması ise hem rekabeti artıran bir etkiye sahip hem de kalitede ve hizmette işletmeleri sürekli yenilik ve gelişmelere açık hale getirmektedir. Algılanan hizmet kalitesinin, müşteri memnuniyet düzeyi ve hizmetin tekrar talebi üzerinde önemli bir etkiye sahip olması nedeniyle algı boyutu ve değer göstergelerini ölçmek, işletmelerin kendilerine yol haritaları çizme sürecinin bir parçası olmaktadır. Havayolu ulaşımındaki hizmet kalitesi ve algılanan kalite açısından araştırma amacına yönelik nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği kullanılarak bir çalışma ortaya konulmuştur. Bu anket çalışması için sorular çeşitli akademik yayınlardan derlenerek yeni bir ölçek oluşturulmuş ve bu ölçeğe yönelik güvenilirlik-geçerlik analizleri yapılmıştır. Ölçeğin güvenilirlik ve geçerlik katsayıları kabul değerlerinde olduğundan ölçek çalışmada kullanılmaya karar verilmiştir.