The 5th International Academic Studies Congress “Everchanging World: Challenges and Opportunities”, Multan, Pakistan, 10 - 12 Mayıs 2023, ss.209-220
Havacılık sektörü, küresel ekonomilerin ve ticaret ağlarının odağında gelişen ve geçmişten günümüze
kadar uzanan köklü bir yapıya sahiptir. Bu nedenle hava taşımacılığını oluşturan bileşenlerin her
biri sektörde ayrı bir öneme sahipken bu önemin gerekçesi olarak zamanla başlı başına bir pazar
haline gelen havayolu ulaşımı rekabet piyasalarında yerini almıştır. Tüketicilerin kalite ve hizmet
anlayışında her geçen gün daha fazla talepkâr olması ise hem rekabeti artıran bir etkiye sahip hem de
kalitede ve hizmette işletmeleri sürekli yenilik ve gelişmelere açık hale getirmektedir. Algılanan hizmet
kalitesinin, müşteri memnuniyet düzeyi ve hizmetin tekrar talebi üzerinde önemli bir etkiye sahip
olması nedeniyle algı boyutu ve değer göstergelerini ölçmek, işletmelerin kendilerine yol haritaları
çizme sürecinin bir parçası olmaktadır. Havayolu ulaşımındaki hizmet kalitesi ve algılanan kalite
açısından araştırma amacına yönelik nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği kullanılarak bir
çalışma ortaya konulmuştur. Bu anket çalışması için sorular çeşitli akademik yayınlardan derlenerek
yeni bir ölçek oluşturulmuş ve bu ölçeğe yönelik güvenilirlik-geçerlik analizleri yapılmıştır. Ölçeğin
güvenilirlik ve geçerlik katsayıları kabul değerlerinde olduğundan ölçek çalışmada kullanılmaya
karar verilmiştir.