İlköğretim 6, 7, 8. sınıflarında öğrenim gören öğrencilerin fen bilimleri dersinde elektrik konusuna karşı tutumlarının sınıf düzeyine göre belirlenmesi


Sezen Cantaş N., Kızılcık H. Ş.

Gazi University International Early Career Researchers Congress III, Ankara, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2023, ss.32-33

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.32-33
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmanın amacı, farklı sınıf düzeyinde bulunan öğrencilerin (6, 7, 8) elektrik konusuna yönelik tutumları arasında anlamlı bir fark olup olmadığını incelemektir. Araştırma kesitsel tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini, 2022-2023 eğitim öğretim yılı ikinci döneminde Ankara ili Altındağ ilçesinde bir devlet ortaokulunda 271 ilköğretim 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak alan yazında yer alan beşli Likert tipi ölçme aracı kullanılmıştır. Ölçek 20 maddeden oluşmaktadır ve İlgi, Önem, İlgi Bağlantılı Davranış, Başarı-Motivasyon ve Özyeterlilik olmak üzere beş faktörden oluşmaktadır. Veri analizinde betimsel istatistiklerle birlikte çıkarımsal analiz olarak sınıf düzeyleri arasındaki farkı analiz etmek için MANOVA ve cinsiyetler arasındaki farkı analiz etmek için Bağımsız Örneklem T Testi uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçları, öğrencilerin İlgi ve Önem faktörlerinde yüksek; diğer faktörlerde ise orta düzeyde tutuma sahip olduğunu göstermektedir. Hiçbir sınıf düzeyi arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Ancak cinsiyetler arasında, erkeklerin lehine olmak üzere İlgi ve Başarı-Motivasyon faktörlerinde anlamlı fark bulunmuştur.