Araştırma ve Deneyim Dergisi, cilt.4, sa.1, ss.38-53, 2019 (Hakemli Dergi)
Okumakta olduğunuz etkinlik makalesi, infografik tasarımını öğrenme ve öğretme aracı olarak kullanmayı konu
edinmektedir. İlgili konuda yapılan bilimsel bir araştırma projesinin ürünü olan makale, proje kapsamında
uygulanan etkinlikler serisini açıklamaktadır. Etkinlikler boyunca araştırmacılar, katılımcıların belirli bir konu
kapsamında araştırma, problem çözme ve infografik tasarımına dönük deneyimleri kazanmasını hedeflemiştir.
Çalışmaya katılım gönüllülük esasına göre gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda 2017-2018 Eğitim Öğretim Yılında
Gazi Üniversitesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programına kayıtlı 43 öğrenci projeye katılmıştır.
Araştırmaya katılan öğrencilerle teorik dersler ve infografik tasarlama etkinliklerine yönelik çalışmalar yapılmıştır.
Uygulamalar belirli bir plan doğrultusunda gerçekleştirilmiştir. İlgili planın aşama, içerik ve sıralaması literatüre
dayalı olarak belirlenmiştir. Etkinlikler literatürden esinlenerek oluşturulan aşamaları merkeze alarak geliştirilen
uygulamalardır. Uygulama sürecinde takip edilen aşamalar (1) İçerik edinimi, (2) infografik tasarlama bilgisi, (3)
içerik hazırlama, (4) içerik çözümleme, (5) taslak çalışma (6) dijital tasarım aşamalarından oluşmaktadır.
The activity article you are reading focuses on using infographic design as a learning and teaching tool. The article,
which is a product of a scientific research project in the related subject area, illiustrates the series of activities
implemented within the scope of the project. Throughout the activities, it is aimed to create a learning enviroment
for students regading research skills, problem solving skills and infographic design skills within a specific subject.
Participation in the study was performed on a voluntary basis. In this context, 43 students enrolled in Gazi
University Social Studies Teacher Education Program in the 2017-2018 Academic Year have decided to participate
in the project. In this study, theoretical lessons and infographic design activities were conducted. Applications were
carried out in accordance with a specific plan. The stages, content and ordering of the relevant plan have been
determined based on the literature. Activities are applications developed by taking inspiration from the literature.
The stages followed in the implementation process include (1) content acquisition, (2) infographic design
information, (3) content preparation, (4) content analysis, (5) draft study (6) digital design stages.