Hasan Cemil Çambel, Türk Gençliğinin Eğitimi ve Tarih Eğitimi


Creative Commons License

Ata B.

Prof. Dr. Mehmet Çağatay Özdemir Armağanı Toplumsal Değişim, Serdar Sağlam, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.176-200, 2022

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2022
  • Yayınevi: Nobel Yayın Dağıtım
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.176-200
  • Editörler: Serdar Sağlam, Editör
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmanın amacı; asker ve devlet adamı Hasan Cemil Çambel’in genel olarak eğitimci

yönüne işaret etmek, millî eğitim, Türk gençliğinin eğitimi, tarih ve tarih eğitimi

üzerine görüşlerini değerlendirmektir. Hasan Cemil’in kısa biyografisine yer verilmekte

ve süreli yayınlardaki bazı eserleri ve yankıları da genel olarak incelenmektedir. Tarihsel

yöntemin kullanıldığı bu çalışmada Hasan Cemil’in “Millî Terbiyemizin Hedefleri”

ve “Türk Gençliği Nasıl Yetiştirilmelidir?” yazıları geniş alıntılarla ayrıntılı incelenmeye

çalışıldı. Hasan Cemil, edebî zevki ve yüksek kültürü ile Alman idealizm akımından yaptığı

çevirilerle Türkçenin ifade gücünü zenginleştirmeye katkı verdi. Hasan Cemil’e göre

gençlerin hür ruhlu, sağlam ahlâklı ve yüksek karakterli yetiştirilmesi gereklidir. Türk

gençliği kahramanî hayat geleneğine uygun eğitilmelidir. Hasan Cemil’e göre gençlerin

tarih eğitiminde efsaneler etkili bir şekilde kullanılmalıdır