Novitas-Royal, cilt.2, sa.18, ss.104-116, 2024 (Scopus)
Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının Arapça Öğretim Programında dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmede karşılaştıkları zorlukları tespit etmek ve bu zorluklar arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını korelasyon analizi ile araştırmaktır. Bu çalışmada, zorlukları belirlemek için içerik analizi ve bu iki dil becerisinde karşılaşılan zorluklar arasındaki ilişkiyi incelemek için korelasyon analizi kullanılarak nicel bir araştırma tasarımı kullanılmıştır. Nicel analiz, dinleme ve konuşma becerilerinde karşılaşılan zorluklar arasında anlamlı bir korelasyon olduğunu göstermekte ve bu beceriler arasında karşılıklı bir ilişki olduğunu ortaya koymaktadır. Çalışma, bütünsel dil gelişimini teşvik etmek için duygusal engellerin aşılmasının, etkili öğretim yöntemlerinin ve ders materyallerinin önemini vurgulamaktadır. Ayrıca, öğretmen adaylarını etkili bir şekilde eğitmek için öğretmen eğitimcilerine yönelik hedeflenmiş müdahalelere ve sürekli mesleki gelişime duyulan ihtiyacı vurgulayarak hizmet öncesi öğretmen eğitimi için çıkarımlarda bulunmaktadır. Çalışma, ayrıca, Arapça öğretimi müfredatına yönelik öneriler de sunmaktadır.
This study aims to identify the challenges encountered by pre-service teachers studying in the Arabic language teaching Program in developing their listening and speaking skills and to investigate whether there is a significant relationship between the challenges pre-service teachers encounter in their listening and speaking skills by using correlation analysis. It employs a mixed-method research design, using content analysis to identify challenges and correlation analysis to examine the relationship between the challenges faced in these two language skills. The qualitative findings indicate that preservice teachers encounter difficulties in various aspects, including vocabulary and semantics, the structure of language, emotional factors, and teaching methodologies. As for the quantitative analysis, a significant correlation is found between listening and speaking skills challenges, suggesting a reciprocal relationship between these skills. The study emphasizes the importance of addressing emotional barriers, effective teaching methodologies, and course materials to foster holistic language development. The study has implications for pre-service teacher education, emphasizing the need for targeted interventions and ongoing professional development for teacher educators to educate preservice teachers effectively. Additionally, suggestions for the Arabic Language Teaching curriculum are included.