Bu araştırmanın amacı; Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalları lisans 1 ve 2. sınıf öğrencilerinin piyano öğrenimleri süresince, Türk besteci ve eğitimcilerimizin solo piyano eserlerini seslendirme durumlarını tespit etmek ve bu eserlerin seslendirilme sıklıklarını belirlemektir. Araştırma, betimsel türde ve tarama modelindedir. Araştırmanın örneklemini, 2006- 2007 Eğitim- Öğretim yılında üniversitelerin eğitim fakülteleri güzel sanatlar eğitimi bölümlerine bağlı 11 müzik öğretmenliği anabilim dalının lisans 1 ve 2. sınıflarında öğrenim gören, 628 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, anket aracılığıyla toplanmıştır. Öğrencilerin, piyano öğrenimlerinin başlangıcından itibaren Türk besteci ve eğitimcilerimizin solo piyano eserlerini seslendirme durumlarına ilişkin veriler, frekans (f) ve yüzde (%) hesaplanarak çözümlenmiştir. Türk besteci ve eğitimcilerimizin solo piyano eserlerinden seslendirilenler ile bu eserleri seslendiren öğrencilere ilişkin veriler ise, bir öğrenci birden fazla piyano eserini seslendirebildiğinden, eserin seslendirilme sıklığı(f) hesaplanarak çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda örneklem grubunu oluşturan öğrencilerin yaklaşık yarısının (1. sınıf öğrencilerinin %56.53'ünün, 2. smıf öğrencilerinin %48.50'sinin), piyano öğrenimlerinin başlangıcından bu yana geçen süre içerisinde Türk besteci ve eğitimcilerimizin solo piyano eserlerini seslendirmediği; dolayısıyla her bir öğrencinin piyano eğitimlerinde, Türk besteci ve eğitimcilerimizin solo piyano eserlerine yer verilmediği saptanmış; bu süreçte seslendirilen eserler ile seslendirilme sıklıkları belirlenmiştir.
The aim of this research is to determine whether or not the freshmen and sophomore students of Undergraduate Faculty of Fine Arts, Department of Music is rendering sole piano pieces by Turkish composers and instructors along with frequency of rendering. This research is descriptive and statistical scanning model is used. Research sample is composed of 628 freshmen and sophomore students who are attending 11 different music departments of the Faculty of Fine Arts during academic year of 2006 – 2007. Data is collected by questionnaires. Gathered information related whether or not students are rendering the sole piano pieces since the beginning of their education is calculated by frequency (f) and percentage (%). Data gathered from pupil and students who render sole piano pieces by Turkish composers and instructors are evaluated separately due to the possibility of any piece to be played more than once by a student. Thus, while evaluating the results the frequency of a piece has been the major concern. As a result, it is observed that approximately half of the sample group (%56.53% of freshmen and 48.50% of sophomores), has not rendered any sole piano pieces by Turkish composers and instructors since the beginning of their piano education. Accordingly it is decided that throughout the educational period, instructors do not emphasis on sole pieces by Turkish composers and instructors.