Üniversite Öğrencilerinin Web3 Teknolojileri Farkındalığının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi


Çelik A., Üstündağ M. T., Ceran O., Uysal M., Tanrıverdi M., Ayaz Z.

Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, cilt.21, sa.3, ss.1710-1740, 2023 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 21 Sayı: 3
  • Basım Tarihi: 2023
  • Doi Numarası: 10.37217/tebd.1375133
  • Dergi Adı: Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: EBSCO Education Source, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.1710-1740
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Web3 teknolojileri günümüz dünyasında hızla gelişmesi sonucunda toplumsal yaşantımız üzerinde yıkıcı bir etki oluşturmaya başlamıştır. Gelecekteki iş gücü ortamlarında vazgeçilmez olacağı öngörülen bu teknolojilerden doğru şekilde faydalanabilmek için özellikle üniversite öğrencilerinin bugünden doğru bir farkındalık geliştirmeye ihtiyacı vardır. Bu bağlamda üniversite öğrencileri arasında Web3 farkındalığını artırmak için düzenlenen eğitimler önemli hale gelmiştir. Bu araştırmada Gazi Üniversitesi’nin öğrencilerine ücretsiz olarak sunduğu Web3 eğitiminin üniversite öğrencilerinin Web3 teknolojilerine yönelik farkındalıkları üzerindeki etkisini çeşitli değişkenler açısından ortaya koymak amaçlanmıştır. Bütüncül tek durum desenine göre modellenmiş bu araştırmanın çalışma grubu 387 Gazi Üniversitesi öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma verileri Web3 Farkındalık Ölçeği ile çevrimiçi ortamda toplanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre Web3 eğitimine katılan üniversite öğrencilerinin Web3 farkındalık düzeylerinin ortalamanın üzerinde olduğu, öğrencilerin farkındalık düzeylerinin cinsiyet, yaş ve internet kullanım geçmişi faktörlerine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği, sınıf düzeyi, eğitim düzeyi, eğitim alanı ve günlük internet kullanım süresine göre ise anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir.