Uzaktan Eğitimle Yürütülen Özel Eğitim Dersine İlişkin Müzik Öğretmeni Adaylarının Görüşleri


Aslan C.

Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, sa.52, ss.648-665, 2021 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu çalışmanın amacı, uzaktan eğitimle yürütülen özel eğitim dersine ilişkin müzik öğretmeni adaylarının görüşlerinin belirlenmesidir. Çalışma, nitel araştırma modellerinden fenomenoloji desenine göre kurgulanmıştır. 47 müzik öğretmeni adayı çalışmanın katılımcılarını oluşturmuştur. Veri toplamak amacıyla Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu’ndan faydalanılmıştır. Veriler 2019-2020 eğitim-öğretim döneminde toplanmıştır. Verilerin toplanmasında ilgili üniversitenin Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi'nin altyapı sağladığı Öğrenme Yönetim Sistemi kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Veriler tema ve alt temalara ayrılarak raporlaştırılmıştır. Çalışmanın bulgularına göre, özel eğitim dersinin her öğretmen için gerekli ve faydalı bir ders olduğu ve meslek yaşantısına katkı sağlayacağı görüşlerine ulaşılmıştır. Öğretmen adaylarının özel eğitim dersinden bazı beklentilerinin olduğu ve ders sonunda bu beklentilerin önemli ölçüde karşılandığı görülmüştür. Dersin işleniş biçimi ve derste anlatılan konularla ilgili farklı görüşler ortaya çıkmıştır. Bunun yanında, öğretmen adayları özel eğitim dersiyle ilgili bazı istek ve önerilerde bulunmuştur. Çalışmanın bulguları alanyazın çerçevesinde tartışılmış ve bazı öneriler sunulmuştur.

Bu çalışmanın amacı, uzaktan eğitimle yürütülen özel eğitim dersine ilişkin müzik öğretmeni adaylarının görüşlerinin belirlenmesidir. Çalışma, nitel araştırma modellerinden fenomenoloji desenine göre kurgulanmıştır. 47 müzik öğretmeni adayı çalışmanın katılımcılarını oluşturmuştur. Veri toplamak amacıyla Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu’ndan faydalanılmıştır. Veriler 2019-2020 eğitim-öğretim döneminde toplanmıştır. Verilerin toplanmasında ilgili üniversitenin Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi'nin altyapı sağladığı Öğrenme Yönetim Sistemi kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Veriler tema ve alt temalara ayrılarak raporlaştırılmıştır. Çalışmanın bulgularına göre, özel eğitim dersinin her öğretmen için gerekli ve faydalı bir ders olduğu ve meslek yaşantısına katkı sağlayacağı görüşlerine ulaşılmıştır. Öğretmen adaylarının özel eğitim dersinden bazı beklentilerinin olduğu ve ders sonunda bu beklentilerin önemli ölçüde karşılandığı görülmüştür. Dersin işleniş biçimi ve derste anlatılan konularla ilgili farklı görüşler ortaya çıkmıştır. Bunun yanında, öğretmen adayları özel eğitim dersiyle ilgili bazı istek ve önerilerde bulunmuştur. Çalışmanın bulguları alanyazın çerçevesinde tartışılmış ve bazı öneriler sunulmuştur.