TEBEŞİR BÜLTEN , sa.34, ss.66-71, 2025 (Hakemsiz Dergi)
Öğretmenliğin
Sosyo Ekonomik Durumuna
Analitik Bir Betimleme
Dr. Öğr.Üyesi Mustafa Karaağaçlı
G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi, EBB Öğr.
Üyesi
1.Öndeyi
“Öğretmenliğin
Sosyo Ekonomik Durumuna Analitik Bir Betimleme” konusunda girişilen bu
çalışmanın temel amacı; genelde sosyal ekonomik durum değişkenini özelde
ise öğretmenliğin sosyal ve ekonomik durumuna Türkiye
Coğrafyasında kamuoyunun dikkatini
çekmektir.
Kaynaklarda
sınırlı alan yazın bulgularına ek olarak yazarın postpozitivist görüşlerine
ve gözlemlerine dayalı
olarak gerçekleştirilen çalışma; eğitim-öğretim süreçlerindeki bütün
diğer öğelere anlam katan
ve işleten en temel öğe
olarak “öğretmen özneli” olmasıyla kendi yapısal amaç, kapsam ve yöntem
bağlamıyla önem ve değer taşımaktadır.
Çalışmanın kendi kapsam çerçevesi içinde, bulguları
ve sonuçlarıyla genellebilme sınırlılığı
gözardı edilmemekle birlikte; ulaştığı sonuçlar ve vardığı yargısı
ışığında geliştirilen önerileriyle Türkiye’nin Ulusal Eğitim sahasına butik
katkıları beklenmektedir.
Çalışmanın sistematiği; (1)Öndeyi, (2) Eğitimde ve
Programda Öğretmenin İşlevleri ve Rolleri, (3)Öğretmen
Özneli Geleneksel Rol Tanımları ve Güncel Sorunları, (4)Öğretmen
Özneli Sorunların Temel Nedenleri, (5)Sosyo Ekonomik Düzey (SED)
Değişkeni, (6)Sosyo Ekonomik Düzeyin
Bireysel Gelişime Etkileri, (7)SED Değişkeninde İki Farklı Yaklaşım, (8)Öğretmenliğin SED Değişkeninde Varolan Güncel
Durumu, (9)Sonuçlar, (10)Öneriler, (11)Yargı ve Vargı ve (12)Etiksel
Gerekçe temel başlıklarından oluşturulmuştur.