Öğretmenliğin Sosyo Ekonomik Durumuna Analitik Bir Betimleme


Creative Commons License

Karaağaçlı M.

TEBEŞİR BÜLTEN , sa.34, ss.66-71, 2025 (Hakemsiz Dergi)

Özet

Öğretmenliğin Sosyo Ekonomik Durumuna

 Analitik Bir Betimleme

 

Dr. Öğr.Üyesi Mustafa Karaağaçlı

G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi, EBB Öğr. Üyesi

 

1.Öndeyi

Öğretmenliğin Sosyo Ekonomik Durumuna Analitik Bir Betimleme” konusunda girişilen bu çalışmanın temel amacı; genelde sosyal ekonomik durum değişkenini özelde ise  öğretmenliğin  sosyal ve ekonomik durumuna Türkiye Coğrafyasında kamuoyunun  dikkatini çekmektir.

 

Kaynaklarda  sınırlı  alan yazın  bulgularına ek olarak yazarın postpozitivist  görüşlerine  ve  gözlemlerine dayalı olarak  gerçekleştirilen  çalışma; eğitim-öğretim süreçlerindeki bütün diğer  öğelere  anlam katan  ve  işleten en temel  öğe  olarak “öğretmen özneli” olmasıyla kendi yapısal amaç, kapsam ve yöntem bağlamıyla  önem ve değer taşımaktadır.

 

Çalışmanın kendi kapsam çerçevesi içinde, bulguları ve sonuçlarıyla genellebilme sınırlılığı  gözardı edilmemekle birlikte; ulaştığı sonuçlar ve vardığı yargısı ışığında geliştirilen önerileriyle Türkiye’nin Ulusal Eğitim sahasına butik katkıları beklenmektedir.

 

Çalışmanın  sistematiği; (1)Öndeyi, (2) Eğitimde ve Programda Öğretmenin İşlevleri ve Rolleri, (3)Öğretmen Özneli  Geleneksel Rol Tanımları ve  Güncel Sorunları, (4)Öğretmen Özneli Sorunların Temel Nedenleri, (5)Sosyo Ekonomik Düzey (SED) Değişkeni,  (6)Sosyo Ekonomik Düzeyin Bireysel Gelişime Etkileri, (7)SED Değişkeninde İki Farklı Yaklaşım, (8)Öğretmenliğin SED Değişkeninde Varolan Güncel Durumu, (9)Sonuçlar, (10)Öneriler, (11)Yargı ve Vargı ve (12)Etiksel Gerekçe   temel başlıklarından oluşturulmuştur.