Araştırmanın amacı ilkokul seviyesinde uygulanan beden eğitimi ve oyun dersi öğretim programı kazanımlarının psikomotor, duyuşsal ve bilişsel alan taksonomileri açısından nasıl bir dağılım gösterdiklerinin belirlenmesidir. Nitel araştırma yöntemleri aracılığıyla yürütülen araştırmada öğretim programındaki kazanımların incelenmesi doküman incelemesi yaklaşımıyla yapılmıştır. Araştırmanın dokümanı Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2018 yılında sunulan beden eğitimi ve oyun dersi öğretim programıdır. Programdaki 106 kazanımın tümü bilişsel alan kapsamında yenilenmiş Bloom taksonomisi, duyuşsal alan kapsamında Krathwohl taksonomisi ve psikomotor alan kapsamında Simpson taksonomisi yoluyla çözümlenmiştir. Kazanımların 41’i psikomotor, 34’ü bilişsel ve 31’i duyuşsal alan boyutunda yer almıştır. Bununla birlikte kazanımların bilişsel süreç yönüyle daha çok anlama düzeyinde, bilgi boyutları açısındansa daha çok kavramsal bilgi düzeyinde olduğu saptanmıştır. Duyuşsal kazanımların ağırlıklı şekilde tepkide bulunma ve değer verme düzeylerinde bulunduğu belirlenirken psikomotor kazanımların ise en fazla mekanikleşme ve karmaşık dışa vuruk faaliyet basamaklarında bulunduğu tespit edilmiştir. Araştırmada beden eğitimi ve oyun dersi öğretim programındaki kazanımların psikomotor, bilişsel ve duyuşsal alanların alt basamaklarına göre dengesiz bir dağılım gösterdiği sonucuna varılmıştır.
The aim of the research is to determine the distribution of physical education and game lesson curriculum objectives that applied at primary school level in terms of psychomotor, affective and cognitive domain taxonomies. In the research conducted through qualitative research methods, the examination of the objectives in the curriculum was carried out with the document analysis approach. The document of the research is the physical education and game lesson curriculum published by the Ministry of National Education in 2018. All 106 objectives in the program are encoded through the revised Bloom taxonomy in the cognitive field, Krathwohl taxonomy in the affective field and Simpson taxonomy in the psychomotor field. 41 of the objectives were included in the psychomotor, 34 in the cognitive and 31 in the affective area. However, it was found that objectives were more at the understanding level in terms of cognitive process and more at the conceptual knowledge level in terms of knowledge dimensions. It has been determined that affective objectives are predominantly found at the levels of responding and valuing, while psychomotor objectives are found to be most present at the stages of mechanization and complex overt response. It was concluded that physical education and game curriculum objectives show an unbalanced distribution according to the lower levels of psychomotor, cognitive and affective fields.