Bu araştırmanın amacı, 6+1 analitik yazma ve değerlendirme modeli ile öğretimin sınıf öğretmeni adaylarının yazılı anlatım becerilerine, yazılı anlatım öz yeterliklerine ve yazma kaygısına etkisini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubu, 2015-2016 öğretim yılı bahar yarıyılında Bozok Üniversitesi Eğitim fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Ana Bilim Dalı ikinci sınıfta öğrenim gören 25‘i deney grubu, 24‘ü kontrol grubunda olmak üzere toplam 49 sınıf öğretmeni adayından oluşmaktadır. Verilerin toplanması, analizi ve yorumlanmasında ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın uygulama sürecinde, deney grubuna 6+1 analitik yazma ve değerlendirme modeli öğretimi uygulanırken; kontrol grubu normal öğretim sürecine devam etmiştir. Çalışma, deney grubunda yedi hafta boyunca toplam yirmi bir ders saatinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda; yazılı anlatım becerileri ve yazılı anlatım öz yeterliklerine ilişkin deney grubu lehine, yazma kaygılarına ilişkin kontrol grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir.
This study aims to determine the effect of the 6 + 1 analytical writing and evaluation model on the written expression skills, written expression self-sufficiency, and writing anxiety of form teacher candidates. The study group of the research consisted of 49 form teacher candidates, 25 of whom were in the experimental group and 24 were in the control group, studying in the second grade of Bozok University, Faculty of Education, Department of Basic Education, Department of Primary Education, in the spring semester of the 2015-2016 academic year. Experimental design with pre-test and post-test control group was used for data collection, analysis, and interpretation. In the application process of the research, while 6 + 1 analytical writing and evaluation model teaching was applied to the experimental group; The control group continued their normal teaching process. The study was carried out in the experimental group for seven weeks in a total of twenty-one lesson hours. As a result of the research; It was determined that there is a statistically significant difference in favor of the experimental group regarding written expression skills and written expression self-sufficiency, and in favor of the control group regarding writing anxiety.