Kız Teknik Yüksek Öğretmen Okulundaki ÖğretmenlikUygulamalarının İncelenmesi


Creative Commons License

Saraçoğlu G. K. , Demirkan Ö. , Ünver G.

Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.38, no.1, pp.299-331, 2018 (National Refreed University Journal)

  • Publication Type: Article / Article
  • Volume: 38 Issue: 1
  • Publication Date: 2018
  • Title of Journal : Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Page Numbers: pp.299-331

Abstract

Bu tarihsel incelemenin amacı, Kız Teknik Yüksek Öğretmen Okulu (KTYÖO) programlarındaki öğretmenlik uygulamalarından günümüz öğretmen eğitimi programları için bazı sonuçlar çıkarmaktır. Bu amaçla, KTYÖO’daki öğretmenlik uygulamalarının belirgin özellikleri ve bu uygulamaları etkileyen etmenler incelenmiştir. Çalışmada, KTYÖO’da öğreticilik yapmış ya da bu kurumdan mezun olmuş toplam 20 kişiyle yarı-yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Verilerin içerik analizi sonuçları; KTYÖO’daki öğretmenlik uygulamalarının öğretim yöntemlerine ilişkin derslerle uyum, programın paydaşları arasındaki işbirliği ve öğretmen adaylarına kılavuzluk açılarından verimli olduğunu ortaya koymuştur.