Çevrimiçi öğrenme topluluğu hissi ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması


Creative Commons License

Gökçearslan Ş.

TURK KUTUPHANECILIGI / TURKISH LIBRARIANSHIP, cilt.27, sa.1, ss.154-165, 2013 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 27 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2013
  • Dergi Adı: TURK KUTUPHANECILIGI / TURKISH LIBRARIANSHIP
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.154-165
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmada çevrimiçi öğrenme topluluğu hissini belirlemek için kullanılabilecek bir ölçme aracı ge liştirilmesi amaçlanmıştır. Literatür taraması sonucunda elde edilen madde havuzu kapsam geçerliliği bağlamında uzman görüşüne sunulmuştur. Çalışma grubunu, 2011-2012 öğretim yılında Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünde öğrenim gören, çevrimiçi öğrenme topluluğuna katılmış, 245 öğrenci oluşturmuştur Çalışma grubundan elde edilen verilerle açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi gerçekleştirilmiştir. Açımlayıcı faktör analizi ile 3 faktörden oluşan, 28 maddelik ölçme aracına ulaşıl mış, faktörlerin ölçeğe ilişkin açıkladıkları toplam varyans % 42,65 bulunmuştur Ölçeğin güvenirliği için madde analizine dayalı olarak hesaplanan Cronbach alfa iç tutarlılık katsayısı tüm faktör için 0,88, ölçeğin test-tekrar test ölçümleri için güvenirlik katsayısı 0,84 bulunmuştur Gerçekleştirilen doğrulayı cı faktör analizi sonucunda ölçek modelinin uygunluğu tespit edilmiştir. Elde edilen değerler ölçeğe ait psikometrik niteliklerin kabul edilebilir sınırlar içinde olduğunu göstermektedir.