ŞEV YAKININDA BULUNAN YATAY ŞERİT PLAKA ANKRAJLARIN ÇEKME KAPASİTELERİNİN İNCELENMESİ


Creative Commons License

Yünkül K.

Zemin Mekaniği ve Geoteknik Mühendisliği 18. Ulusal Konferansı, Kayseri, Türkiye, 29 - 30 Eylül 2022, ss.337-346

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Doi Numarası: 10.5505/2022zmgm.ss-31
  • Basıldığı Şehir: Kayseri
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.337-346
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Yapılan bu çalışmada şev yakınlarında bulunan şerit yatay plaka ankrajların çekme davranışları nümerik analizler ile incelenmiştir. Şerit plaka ankrajın gömülme oranın (𝐻/𝐵), şev açısının (𝛽), kohezyonsuz zeminin rölatif sıkılığının (𝐷𝑟), şerit plaka ankrajın şev kretine uzaklık oranın (𝑏/𝐵) etkisi 2 boyutlu sonlu elemanlar analizi (2D-FEM) ile incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar boyutsuz yenilme faktörü (𝐹𝑞 ) ve çekme kapasitesi oranı (𝑈𝐶𝐼𝑅) ile ifade edilmiştir. Şerit plaka ankrajların gömülme derinliğinin ve zeminin rölatif sıkılığın artmasına bağlı olarak ankrajın çekme kapasitelerinde artışlar, şev eğiminin artması ile de ankrajın çekme kapasitelerinde azalmalar görülmüştür. Ek olarak, ankrajın şev kretinden uzaklığının artması ile de çekme kapasitelerinde artışlar ortaya çıkmıştır.

In this study, the uplift behavior of the strip horizontal plate anchors located the near the slope was investigated by numerical analysis. The effects of the embedment ratio (H/B) of the strip plate anchor, the slope angle (β), relative density of cohesionless soils (𝐷𝑟), the distance ratio of the strip plate anchor to the slope crest (𝑏/𝐵) were studied by 2D finite element analysis (2D-FEM). Obtained results are expressed as dimensionless breakout factor (𝐹𝑞) and uplift capacity ratio (𝑈𝐶𝐼𝑅). Increased in the uplift capacity of plate nchors has been observed depending on the increase in the embedment depth of strip plate anchor, relative density of soil and decrease in slope angle. Additionally, increases in the uplift capacity of plate anchor have also been observed by increasing the distance of the anchor from the slope crest.