Low Vision Users in Product-User Interaction: Examining the Effects of Visual Perception Patterns on Quality of Experience (QoX)


Creative Commons License

Aydın M. F., Erkarslan Ö., Yavuzcan H. G., Emekligil F. G. A.

1st International Conference on Design Innovation and Management for Sustainable Environment, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 15 - 16 Mart 2022

  • Yayın Türü: Bildiri / Yayınlanmadı
  • Basıldığı Şehir: Gazimagusa
  • Basıldığı Ülke: Kıbrıs (Kktc)
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmanın birincil amacı, bir test modeli önererek kullanıcı araştırmasında Görsel Algının (VP) önemini değerlendirmek ve anlamaktır, yani VP farklılıklarının Deneyim Kalitesi (QoX) üzerindeki etkilerine ev elektroniği Kullanıcı Ara Yüzleri (UI) açısından bakmaktır. Mevcut çalışma şu amaçlarla yürütülmektedir: (1) Az ve normal gören kişiler arasındaki UI etkileşiminde VP parametrelerini saptamak, (2) Bu parametrelerin QoX'e nasıl yansıdığını belirlemek ve VP bağlamını oluşturmak. (3) VP'ye dayalı bir çevrimiçi görsel test modeli geliştirmek. Bu çalışma için, her biri 7 yetişkin katılımcıdan oluşan iki grup seçildi; birinci grup 0.60-0.95 arası görme kaybı olan katılımcılar, diğer grup ise 0.40-1.00'lik görüşe sahip olanlar. 2020'nin Türkiye'de en çok satan çamaşır makinesi modelinin UI ögelerinin 12 varyasyonu, çevrimiçi toplantı platformu olan Zoom üzerinden katılımcılarla test edildi. 72 görev içeren 12 vaka sonunda katılımcılardan deneyimlerini değerlendirmeleri ve daha iyi bir QoX için önerilerini sunmaları istendi. Katılımcıların görme keskinliğini anlamak için Orlova-Sivtsev tabloları kullanıldı. Geçen sürelerle ilgili sonuçlar, çevirme düğmeli çamaşır makinesi kullanıcı ara yüzündeki program simgelerinin hiçbir etkisinin olmadığı, ancak çevirme düğmesinin etrafındaki çizgilerle ayrılmış program metinlerinin sola ve sağa yaslanmasının kullanıcı performansları üzerinde sorunlu olmaya devam ettiği sonucuna varıldı. Çalışma, program metinlerinin yalnızca ilk hecelerinin büyütülmesinin daha iyi bir QoX için yeterli olduğunu gösterirken; içeriğin geri kalanının metin boyutlarının, ara ve bul görevleri için önemsiz kaldığı bulgusunu verdi. VP ve UI ile ilgili bir çevrimiçi test modeli önerme açısından, mevcut çalışmanın bulguları gelecekte yeni kullanıcı modelleri oluşturmak, yeni/potansiyel UX test ve analiz yöntemleri keşfetmek ve evrensel tasarım uygulama ve yöntemleri hakkında yeni bakış açıları sunmak için kullanılabilir. .

The primary goal of this research is to evaluate and understand the importance of Visual Perception (VP) in user research by proposing a testing model i.e., to look at the effects of VP differences on Quality of Experience (QoX) in terms of User Interfaces (UI) of home electronics. The current study is carried out with the following goals in mind: (1) To ensure the VP parameters in UI interaction between people with low and normal vision, (2) To determine how these parameters get reflected in QoX and to establish the context of VP and (3) To develop an online visual test model based on VP. For this study, two groups containing 7 adult participants each were selected in which one group had participants with a visual problem reflected to a vision loss of 0.60—0.95 whereas the other group had a vision of 0.40 to 1.00. Further, 12 variations of the UI elements of 2020’s best-selling laundry model in Turkey, were tested with participants via the online meeting platform i.e., Zoom. At the end of 12 cases with 72 tasks, the participants were asked to evaluate their experiences and provide their suggestions for a better QoX. Orlova–Sivtsev tables were used to understand the participants’ visual acuity. The results regarding the elapsed times infer that the mode icons on dial-button laundry UI have no impact whereas justifying the in-lined mode texts, around dial-button to left and right, remains problematic on user performances. The study suggests that enlarging only the first syllables of the mode texts is sufficient for a better QoX; yet the text sizes of the rest of the content remains irrelevant for search-and-find tasks. In terms of proposing an online test model regarding the VP and UI, the current study’s findings should be used in the future to construct new user models, discover new/potential UX testing and analysis methods, and present new viewpoints on universal design practices and methods.