Meslek Lisesi Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağına Yönelik Görüşleri ile Demografik Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi


Eryılmaz S.

International Educational Technology Conference (IETC), Girne, Kıbrıs (Kktc), 2 - 03 Eylül 2021, cilt.1, ss.123-125

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: Girne
  • Basıldığı Ülke: Kıbrıs (Kktc)
  • Sayfa Sayıları: ss.123-125
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Teknolojinin olanaklarından faydalanmak için hayata geçirilen etkileşimli tahta ve tablet-pc'lerde materyal gereksinimi gidermek için geliştirilen EBA (Eğitimde Bilişim Ağı) Projesi, eğitimde sınırları kaldırma, kaliteyi ve niteliği artırma adına okullarımızda önemli bir gelişmeye imzasını atmıştır. Bu çalışmanın amacı meslek lisesi öğretmenlerinin EBA kullanımına ilişkin görüşlerini demografik bilgiler ile incelemektir. Çalışmanın bağımlı değişkeni öğretmenlerin EBA kullanımı düzeyidir. Bağımlı değişken üzerindeki etkisi araştırılan Fatih Projesi içeriğinde kullanılan EBA platformudur. Bağımsız değişkenler cinsiyet, yaş, mesleki deneyim, öğrenim durumudur. Araştırmada gruplar arası karşılaştırmayı içeren tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Meslek liselerinde görev yapan 90 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak EBA kullanım düzeylerini belirlemeye yönelik anket kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz, T-testi ve Tek Faktörlü Varyans (One-Way ANOVA) ve Korelasyon analizi gerçekleştirilmiştir. Bulgular doğrultusunda, meslek lisesi öğretmenlerinin EBA kullanım düzeylerinin cinsiyete, yaşa, mesleki deneyime ve öğrenim durumuna göre anlamlı bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin EBA’yı sıklıkla kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin en çok çoktan seçmeli sorulardan, görsel ve işitsel materyallerden yararlanma amacıyla kullandıkları belirlenmiştir. EBA’daki kullanım sıklığının arttırılması için e-kursların eklenmesi, ödüllerin tasarlanabilmesine yönelik öneriler getirilmiştir.