International Educational Technology Conference (IETC), Girne, Kıbrıs (Kktc), 2 - 03 Eylül 2021, cilt.1, ss.123-125
Teknolojinin
olanaklarından faydalanmak için hayata geçirilen etkileşimli tahta ve
tablet-pc'lerde materyal gereksinimi gidermek için geliştirilen EBA (Eğitimde
Bilişim Ağı) Projesi, eğitimde sınırları kaldırma, kaliteyi ve niteliği artırma
adına okullarımızda önemli bir gelişmeye imzasını atmıştır. Bu çalışmanın amacı
meslek lisesi öğretmenlerinin EBA kullanımına ilişkin görüşlerini demografik
bilgiler ile incelemektir. Çalışmanın bağımlı değişkeni öğretmenlerin EBA
kullanımı düzeyidir. Bağımlı değişken üzerindeki etkisi araştırılan Fatih
Projesi içeriğinde kullanılan EBA platformudur. Bağımsız değişkenler cinsiyet,
yaş, mesleki deneyim, öğrenim durumudur. Araştırmada gruplar arası
karşılaştırmayı içeren tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu Meslek liselerinde görev yapan 90 öğretmen oluşturmaktadır. Veri
toplama aracı olarak EBA kullanım düzeylerini belirlemeye yönelik anket
kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz, T-testi ve
Tek Faktörlü Varyans (One-Way ANOVA) ve Korelasyon analizi
gerçekleştirilmiştir. Bulgular doğrultusunda, meslek lisesi öğretmenlerinin EBA
kullanım düzeylerinin cinsiyete, yaşa, mesleki deneyime ve öğrenim durumuna
göre anlamlı bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda,
öğretmenlerin EBA’yı sıklıkla kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Öğretmenlerin en çok çoktan seçmeli sorulardan, görsel ve işitsel
materyallerden yararlanma amacıyla kullandıkları belirlenmiştir. EBA’daki
kullanım sıklığının arttırılması için e-kursların eklenmesi, ödüllerin
tasarlanabilmesine yönelik öneriler getirilmiştir.