ULUSLARARASI KATILIMLI 23.ISI BİLİMİ VE TEKNİĞİ KONGRESİ, Gaziantep, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2021, ss.1554-1558
Dizel ve benzin gibi konvansiyonel yakıtların yanması sonucu oluşan is, NOX, HC ve CO gibi emisyonların istenilen standart değerlerini sağlayabilmesi için çoğu zaman motor sonrası ekipmanların (katalitik konvertör, SCR, DPF, DOC vb.) kullanılması zorunlu hale gelmektedir. Bu ek parçalar ise hem üretim hem de bakım giderleri ile ek maliyetler getirmektedir. Son zamanlarda ise bu maliyetlerden kurtulabilmek için alternatif yakıt çalışmaları ile birlikte alternatif yanma rejimleri de incelenmeye başlanmıştır. Bu çalışmada, dizel yakıt enjektörü çıkarılmış ve yerine buji takılmıştır. Daha sonra dizel yakıt yerine doğalgaz-hava ön karışımlı olarak yanma odasına gönderilmiş ve farklı sıkıştırma oranları için performans ve yanma karakteristiklerine etkileri 1-B AVL Boost termodinamik programı ile sayısal olarak analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar klasik dizel yanma rejimi ile karşılaştırıldığında genel olarak performans ve yanma özellikleri değerlerinde iyileşme olduğu sonucuna varılmıştır. Doğalgaz kullanımında artan sıkıştırma oranında ise performans ve emisyon davranışlarının değişiklik gösterdiği görülmüştür.