Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.32, sa.3, ss.609-632, 2012 (Hakemli Dergi)
Bu araştırma, taşıma merkezi okullarda görev yapan öğretmenlerin taşımalı eğitim uygulaması
hakkındaki görüşlerini ortaya çıkarmak için yapılmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemine
dayalı olarak tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formunda toplam 14 soru yer almıştır.
Araştırma Manisa’nın bir ilçesinde gerçekleştirilmiştir. İlçede bulunan yedi taşıma merkezi
okulda görev yapan 23 öğretmenle yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir.
Görüşmelerden elde edilen veriler elektronik ortama aktarılarak analize hazır hale getirilmiştir.
Verilerin analizinde “Betimsel Analiz” yöntemi kullanılmıştır. Araştırma; öğrenci, servis-şoför,
veli ve okulun fiziksel imkânları olarak dört ana tema üzerinden analiz edilmiştir.
This research has been conducted to reveal the ideas of the teachers working at transportationcentredschools about mobile education. The research has been done in screening model based on
the qualitative research method. A semi-structured interview form has been used as the data
collection tool. A total of 14 questions were used in the interview form. The research was
conducted in a county of Manisa. Semi-structured interviews were carried out with 23 teachers
working at seven transportation-centredschools in the county. The data acquired from the
interviews were transferred to electronic environment, ready for analysis. “Descriptive analysis”
method was used for that analysis of the data