Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri Kongresi-II, Ankara, Türkiye, 16 Kasım 2022
Günümüzde yabancı dil
öğretimi/öğrenimi alanında birçok yeni terim ve öğretim modeli ortaya
çıkmaktadır. Güncel öğretim modellerinden biri olan Farklılaştırılmış öğretimde
öğrenen bireyin yaşı, cinsiyeti, etnik kökeni, sosyal yaşamı, aile durumu gibi
hem okul dışındaki hem de okul içindeki yaşamının onu diğerlerinden farklı
kıldığı; ders hazırlama sürecinde ve ders sırasında öğretmen tarafından bu
durumun dikkate alınması gerektiği vurgulanmaktadır. Çalışma nitel araştırma
yöntemlerinden durum çalışmasıyla desenlenmektedir. Birçok görüşmeye başvurulan
çalışmada yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış; sonrasında verilerin
çözümlenmesi için bir yazılım programından yararlanılmıştır. Görüşmelerde bu
öğretim modeli anılınca öğretim elemanlarının akıllarına kavram veya tanım
olarak ne geldiğini belirlemek hedeflenmiş; öğretim elemanlarının bu modelle
ilgili deneyimlerini, modelin uygulanabilirliğiyle ve gerekliliğiyle ilgili
görüş ve bakış açılarını saptamak amaçlanmıştır. Sonuç olarak, çalışmanın ilk
sorularından itibaren öğretim elemanlarının bu modeli tanımlamakta zorlandığı
ve öğretim elemanlarından bazılarının modelin adını bilmeden sınıflarında
uygulamasını yaptıkları saptanmıştır. Çalışmanın sonunda öğretim elemanlarının
konuya olan ilgisinin artacağı ve çalışmanın olumlu bir etki yapacağı
düşünülmektedir.
Nowadays, many new terms and teaching models are emerging in the field
of foreign language teaching/learning. In Differentiated Instruction, which is
one of the current teaching models, it is stated that the learner's age,
gender, ethnic origin, social life, family situation, both inside and outside the
school, makes him/her different from the others. It is also emphasized that
this situation should be taken into consideration by teachers during the lesson
preparation process and during the lesson. This research is designed with a
case study, one of the qualitative research methods. Semi-structured interview
form is used in the study in which many interviews are applied. Afterwards, a
software program is used for analysing the gathered data and for reporting the
findings. In the interviews, the main purpose is to carry out what came to the
minds of the instructors as a concept or a definition when this teaching model is
mentioned. It is also aimed to determine the experiences of the instructors
about this model, their opinions and perspectives on the applicability and
necessity of the model. As a result, it can be stated, from the first questions
of the study, that the instructors have difficulties in defining this model and
some of them apply it in their classes without knowing the name of the model.
At the end of the study, it is thought that the interest of the lecturers on
the subject will increase and it will have a positive effect.