Uluslararası Temel Eğitim Çalışmaları Dergisi , sa.Volume 2, Issue 1,, ss.1-14, 2021 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmada; okul öncesi dönem basılı resimli çocuk kitaplarının yapısal özellikleri üzerine çalışılan 2010-2020 yılları
arasında yayımlanan makalelerin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Amaç
doğrultusunda ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Amaca yönelik olarak elektronik ortamda anahtar kelimeler ile tarama
yapılmış ve ölçütlere uygun 18 makaleye ulaşılmıştır. Veriler toplanırken “Makale İnceleme Formu’’ kullanılmıştır.
Veriler analiz edilirken doküman incelemesi yapılmış ve içerik analizi kullanılmıştır. Verilerin analizinde kodlar
oluşturulmuş; kod güvenirliği 0.97 bulunmuş; veriler MS Office Excel programında işlenmiş; bulgular yüzde ve frekans
tabloları ile sunulup yorumlanmıştır. İncelenen makalelerin en fazla 2016 yılında yayımlandığı; en fazla nitel türde
çalışma yapıldığı; en fazla tarama modeli kullanıldığı, en fazla amaçlı örnekleme yöntemi kullanıldığı; örneklemlerde
incelenen en çok 2995 ve en az 5 kitap olduğu; kitaplara en çok kitapevi, en az yayınevi ve elektronik ortamdan
ulaşıldığı; veri toplamak için en çok kitap inceleme formu kullanıldığı; çalışmaların çoğunda kitapların iç ve dış yapı
özelliklerinin birlikte incelendiği; iç yapı özelliklerinden en fazla dil ve anlatım ve konu, en az tema incelenirken; dış
yapı özelliklerinden en fazla resimleme, en az harf özelliklerinin incelendiği görülmüştür. Analizlerde, incelenen kitap
özelliklerinde tema ve harf özellikleri en az incelenen özellikler olduğu için kitap incelemelerinde bu özelliklerin daha
fazla dikkate alınması önerilmiştir