8. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi , İzmir, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2022, ss.316-320
Bu çalışmada gelişen teknoloji ile yaşamlarımıza dâhil olan çevrim içi veri toplama süreçlerinin geçerlik ve güvenirliklerinin yüz yüze veri toplama süreçleriyle karşılaştırılması amaçlamıştır. Çalışmanın yapılması, çevrim içi veri toplama sürecinin giderek yaygınlaşması nedeniyle önemli görülmüştür. Araştırmacılara hangi durumlarda hangi test moduyla veri toplayabileceğini göstermesi bakımından alana ve araştırmacılara katkı sunacağı düşünülmüştür. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan bu çalışma, farklı madde sayıları için çevrim içi ve yüz yüze toplanmış verilerin geçerlik ve güvenirlik kanıtlarını sunmuştur. Çalışmada duyuşsal özellikleri ölçen 5 maddelik kararlık ve 30 maddelik akademik özyeterlik ölçeği, başarıyı ölçen 50, 25 ve 11 maddelik başarı testi ile demografik bilgi formu kullanılmıştır. Veriler Mplus, R ve SPSS programları ile çözümlenmiştir. Elde edilen sonuçlar, duyuşsal özelliklerde test modunun geçerlik ve güvenirlikle ilişkili olduğu yönündedir.