Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Uluslararası Genç Araştırmacılar Kongresi (GÜGAK-2021), Ankara, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2021, cilt.1, ss.122-123
Araştırmanın amacı 2015-2021 yılları arasında erken çocuklukta yapı inşa oyunları konusunda yapılan
bilimsel araştırmaların; amacı, bilimsel araştırma yöntemi, deseni, örneklemi, analizi, yapıldığı yıl,
yapıldığı ülke, alanı/bağlamı ve bulunduğu veri tabanı boyutları ile incelenerek, bütüncül bir bakış
açısıyla analiz edilmesidir. Araştırma verileri, nitel araştırmalarda veri toplama yöntemi olan doküman
analizi/incelemesi ile elde edilmiştir. Amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenen araştırma
örneklemini, ERIC, SpringerLink ve Taylor and Francis veri tabanlarından “constructive play,
construction play” anahtar kelimeleri kullanılarak ulaşılan, tam metin erişime açık olan araştırmalar
oluşturmaktadır. Bu araştırmada temalar önceden belirlendiği için “betimsel analiz” yapılmıştır.
Literatür dikkate alındığında, betimsel analizde şu aşamalar göz önünde bulundurulmuştur:
“(I)betimsel analiz için çerçeve oluşturulması, (II)tematik çerçeveye göre verilerin işlenmesi,
(III)bulguların tanımlanması, (IV)bulguların yorumlanması. Bu bağlamda ikinci aşama için, veriler
araştırmacılar tarafından oluşturulan “Yapı İnşa Oyunlarına İlişkin Yurt Dışında Yapılan Araştırmaları
İnceleme Formu” dikkate alınarak toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre incelenen araştırmalar özellikle nicel desende oluşturulmuştur. Bunun yanı sıra doğrudan yapı inşa oyunlarına ilişkin çok az
araştırma olduğu dikkat çekmektedir.