NWSA Fine Arts, cilt.12, sa.3, ss.185-198, 2017 (Hakemli Dergi)
Bu çalışma, müziksel işitme okuma ve yazma (MİOY) eğitiminin,
keman eğitimine etkisini tespit etmek amacıyla, regresyon yöntemi
kullanılarak yapılmıştır. Çalışma nicel bir araştırmadır. Çalışmada
veriler, anket yöntemi ile elde edilmiştir. Çalışmada ortaya çıkan
regresyon analizi sonuçlarına göre, müziksel işitme okuma ve yazma
eğitiminin, keman eğitimine etkisi olduğu saptanmıştır. Çalışmada,
MİOY eğitiminin keman eğitimi üzerindeki etkisini göstermek için
oluşturulan modellerden sadece bir tanesi istatistiki olarak anlamsız
çıkmıştır (p>0.05, sig=0.54). Bunun dışındaki tüm modeller istatistiki
olarak anlamlıdır. Çalışmada ortaya çıkan regresyon analizinin
sonuçlarına göre kurulan modellerden açıklama gücü en yüksek olan
modelde, açıklama gücü %27, açıklama gücü en düşük olan model ise
açıklama gücü %11’dir. MİOY eğitiminin keman eğitimi üzerindeki
etkisine baktığımızda ise, çalışmada ortaya çıkan regresyon analizinin
sonuçlarına göre, en büyük etki, %54, en düşük etki ise, %36 olarak
hesaplanmıştır. Bu çalışma için öngörülen sonuçlar, elde edilen
sonuçlar ile doğrulanmış bulunmaktadır.
This study was prepared to determine the effect of musical
hearing reading and writing (MHRW) education to violin education, by
using regression analysis method. The research is a quantitative
research. In this study, datas are obtained by survey method. The
regression analysis results show that, violin education is being
affected by musical hearing reading and writing education. In this
study, there is only one modal which is composed to show the effect of
musical hearing reading and writing education to violin education, is
statistically meaningless (p>0.05, sig=0.54). Apart from this, all
models are found statistically significant. In this study regression
results show that, while the modal which has the highest explanatory
power has 27% explanatory power, the modal which has the lowest
explanatory power has 11% explanatory power. When we look at the
effect of musical hearing reading and writing education to violin
education, regression analysis results in this study show that, the
highest effect calculated as %54 and the lowest effect calculated as
36%. In this study, it is confirmed that, foresight results are
compatible with studies results.