New Developed Problem Screening Inventory (Sample from Faculty of Vocational Education)


ERSAY E., Yazçayır N.

İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.15, sa.2, ss.65-88, 2014 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 15 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2014
  • Dergi Adı: İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.65-88
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Üniversite öğrencileri, eğitim sürecinde f arklı düzeyde p roblemle karşılaşmaktadır. Bu p roblemlere çözümbulmak amacıyla geçmişten günümüze araştırmalar yapılmıştır. Bu araştırmalarda kullanılan veri top lamaaraçlarının öğrencilerin güncel p roblemlerini belirlemek için yenilenmeleri ve güvenirlilik ve geçerliliközelliklerinin geliştirilmesi gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin güncelp roblemlerini belirleyecek yeni bir p roblem tarama envanterigeliştirmektir. Bu amaçla veriler GaziÜniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesinin ikinci ve dördüncü sınıf larında okuyan öğrencilerden top lanmıştır.Açımlayıcı ve doğrulayıcı f aktör analizleri yapılarak geliştirilen p roblem tarama envanteri, f iziksel eğitimortamı , üniversite/f akülte hizmetleri , öğretme - öğrenme süreci , gelecek iş yaşamı , aile ilişkileri ,insan/arkadaşlık ilişkileri , kişisel algı ve duygu durumup roblemleri olmak üzere yedi alt boyuttanoluşmaktadır.
College students f ace with diff erent problems during their education. A number of studies has been conductedto provide solutions with these problems f rom past to present. However, the scales used f or these studies needto be renewed to underline studentscurrent problems and be improved in terms of validity and realibilityqualities. The aim of this study is to develop a new problem screening inventory to determine currentproblems of college students. For this reason, the data was collected f rom sophomore and senior studentsstudying in Faculty of Vocational Education at Gazi University. The problem screening inventory, f or whichexploratory and conf ormity f actor analyses were used, has seven subscales: physical learning environment,university/f aculty services, teaching-learning process, f uture work lif e, f amily relationships, social/f riendshiprelationships, and personal perception and emotional condition.