Journal of Tourism and Gastronomy Studies, cilt.12, sa.4, ss.3217-3240, 2024 (Hakemli Dergi)
Ağızdan ağıza iletişimin dijital platformlara taşınmasıyla birlikte sosyal medya, önemli bir iletişim aracı haline gelmiştir ve bu platformların kendine özgü içerik üreticileri ile izleyici kitleleri bulunmaktadır. Dünyanın en çok kullanılan video içeriklisosyal medya platformlarından biri olan YouTube, ders anlatımından siyasete, gastronomiden turizme kadar neredeyse her konuda içerik sunmaktadır. Aynı zamanda, dünyanın ikinci büyük arama motoru olarak görev yapan YouTube, sunduğu içeriklerle büyük bir izleyici kitlesini kendine çekmeyi başarmıştır. Bu araştırmada, "Türkiye’nin Sağlık Turizmi" konusundaki en çok izleyiciye sahip videolar arasından, yalnızca yurtdışı menşeli içerik üreticileri tarafından hazırlanan videoların ses metin dökümleri alınarak bir duygu analizi çalışması gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bilgiler ışığında, yabancıların gözünden sosyal medyada bu konunun nasıl algılandığı anlaşılmaya çalışılmıştır. Bu kapsamda, sağlık turizmiyle ilişkili anahtar kelimelerle YouTube platformunda belirlenen 8.870.000 izleyici sayısına sahip 25 videonun ses metin dökümleri ve bu videoların 10.976 adet izleyici yorum bilgisi veri seti olarak seçilmiştir. Analiz, Python programlama dili ve NLTK kütüphaneleri kullanılarak nitel açıdan incelenmiş ve sonuçları raporlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, seçilen videolar üzerinden Türkiye ile ilgili sağlık turizmi kapsamında önemli eksikler ve fırsatlar tespit edilmiş ve bu bulgular ışığında son bölümde öneriler sunulmuştur.
With the transfer of word-of-mouth communication to digital platforms, social media has become an essential communication tool, featuring unique content producers and audiences. YouTube, one of the world's most widely used video content platforms, offers content on almost every subject, from lectures to politics, and gastronomy to tourism. Additionally, YouTube serves as the second-largest search engine in the world and has managed to attract a large audience with its content. In this study, a sentiment analysis was conducted using the audio transcripts of videos created exclusively by foreign content producers among those with the highest viewership on the subject of "Turkey's Health Tourism." The aim was to understand how this issue is perceived on social media from the perspective of foreigners. In this context, audio transcripts of 25 videos, which collectively have 8,870,000 views, were selected based on keywords related to health tourism, along with 10,976 viewer comments as the data set. The analysis was conducted qualitatively using the Python programming language and NLTK libraries, and the results were reported. According to the research findings, significant deficiencies and opportunities related to Turkey's health tourism were identified through the selected videos, and suggestions were presented in the final section based on these findings.