Kalabalık benzetimlerinde küçük gruplar için GPU tabanlı çarpışmasız doğrusal gezinge oluşturulması


Barut Ö.

JOURNAL OF POLYTECHNIC-POLITEKNIK DERGISI, cilt.27, sa.1, ss.407-417, 2024 (ESCI)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 27 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2024
  • Doi Numarası: 10.2339/politeknik.1409006
  • Dergi Adı: JOURNAL OF POLYTECHNIC-POLITEKNIK DERGISI
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Emerging Sources Citation Index (ESCI), TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.407-417
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bilgisayar ortamında sanal kalabalıklar oluşturmak ve bunların davranışlarını taklit etmek için kullanılan kalabalık benzetimleri, sanal bir sahnenin arka planında bir kalabalık ambiyansı oluşturmak için de kullanılabilmektedir. Arka planda bir kalabalık ambiyansı oluşturmak için de olsa bireylerin tek başlarına hareket etmeleri yerine gruplar halinde bulunması bu ambiyansı destekleyecek önemli bir unsurdur. Bu çalışmada, görülme sıklıkları gerçek insan kalabalıklarından derlenen 1-5 kişilik küçük gruplar halinde, gruptaki birey sayısına göre gerçek hayattakine benzer bir formasyonda yürüyerek birlikte hareket eden gerçek zamanlı sanal insan kalabalıklarının yönlendirmesiz bir benzetim modeli önerilmektedir. Bu yeni yöntemde her bir birey için ayrı ayrı çarpışmasız ve doğrusal gezingeler oluşturmak yerine her bir grup için ortak bir gezinge oluşturularak grup içerisindeki tüm bireylerin belirlenen formasyonda buna göre hareket etmeleri sağlanmaktadır. Önerilen yöntem, farklı birey sayılarına sahip gruplar oluşturmayı, her büyüklükteki grup sayısının kalabalık içinde görülme sıklığına göre ayarlanmasını ve grup içindeki bireylerin formasyonlarının grup büyüklüğüne göre belirlenebilmesini sağlayacak yeniliklere sahiptir. 

Crowd simulations, which are used to create virtual crowds in the computer environment and imitate their behavior, can also be used to create a crowd ambience in the background of a virtual scene. Even if is it to create a crowd ambiance in the background, the presence of individuals in groups rather than acting alone is an important element that will support this ambiance. In this study, a steering-free simulation model of real-time virtual human crowds that move together in small groups of 1-5 people, whose frequency of occurrence is compiled from real human crowds, in a formation according to the number of individuals in the group similar to real life, is proposed. In this new method, instead of creating separate collision-free and linear trajectories for each individual, a common trajectory is created for each group and all individuals in the group are ensured to move accordingly in the determined formation. The proposed method has innovations that enable creating groups with different numbers of individuals, adjusting the number of groups of each size according to the frequency of occurrence in the crowd, and determining the formation of individuals within the group according to the group size.