Bu çalışmanın temel amacı Web of Science (WoS) veri tabanında taranan dergilerde yayınlanan ters yüz öğrenme ilgili makalelere ilişkin bibliyometrik verileri sunmaktır. Çalışma kapsamında toplanan veriler; atıf sayısı, ortak yazar, en etkili ülkeler, en çok kullanılan anahtar kelimeler, belgelerin ve yazarların bibliyometrik eşleşme durumu olmak üzere farklı kategorilerde bibliyometrik analiz tekniği ile incelenmiştir. Bibliyometrik analiz bir alanda bir dönem ve bir bölgedeki kişi veya kurumlarca üretilen yayınların sayısal analizinin yapılması olarak tanımlanmıştır. Yapılan bu çalışmada ağ haritaları ve bibliyometrik analizleri oluşturmak için VOSviewer yazılımı kullanılmıştır. Bu analiz sonucunda en sık kullanılan anahtar kelimenin “flipped classroom-ters çevrilmiş sınıf”, en çok atıf alan yazarların Khe Foon Hew ve Chung Kwa Lo, en etkili ülkelerin Çin, ABD ve Türkiye ve en fazla bibliyografik eşleşme elde edilen eserler Hew (2018), Galway (2014), He (2016) olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. Bu sonuçlar bağlamında, ters yüz öğrenmenin veya platformların etkinliği, öğretmenlerin ve öğrencilerin sınıfta dijital teknolojiyi nasıl kullandıkları, ters yüz öğrenmenin geleneksel eğitim ortamlarıyla karşılaştırılması, öğrencilerin öğrenme çıktıları üzerindeki uzun vadeli etkileri incelenebilir.
The main purpose of this study is to present bibliometric data on flipped learning (FL) related articles published in journals indexed in Web of Science (WoS) database. The data collected within the scope of the study were analyzed by bibliometric analysis technique in different categories such as number of citations, co-authors, most influential countries, most used keywords, bibliometric matching status of documents and authors. Bibliometric analysis is defined as the numerical analysis of publications produced by individuals or institutions in a period and in a region. In this study, VOSviewer software was used to create network maps and bibliometric analysis. As a result of this analysis, it was concluded that the most frequently used keyword was "flipped classroom", the most cited authors were Khe Foon Hew and Chung Kwa Lo, the most influential countries were China, USA, and Türkiye, and the most bibliographic matches were Hew (2018), Galway (2014), He (2016). In the context of these results, the effectiveness of flipped learning or platforms, how teachers and students use digital technology in the classroom, comparing flipped learning with traditional educational settings, and its long-term effects on students' learning outcomes can be examined.