Proje Danışmanlığı Eğitiminin Biyoloji Öğretmenlerinin Bilimsel araştırmanın Doğası Hakkındaki Görüşlerine Etkisi


Creative Commons License

Özdemir A., Mirici S.

Fen Eğitimi Araştırmalarına Gücel Bakış IV, Ali Gül,Semra Benzer, Editör, Akademisyen Yayınevi Kitabevi, Ankara, ss.81-106, 2022

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2022
  • Yayınevi: Akademisyen Yayınevi Kitabevi
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.81-106
  • Editörler: Ali Gül,Semra Benzer, Editör
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bilim, hayatımızın her noktasında sıklıkla kullandığımız bir kelime olmaya başlamıştır. En genel anlamı ile bilim, var olan bilgilerini kullanarak çevrelerini, varlıkları ve olayları inceleme, onlara ilişkin genelleme ve ilkeler bulma, tüm bunlar ışığında hayatı anlamlandırma çabası olarak tanımlanabilir (Kaptan & Korkmaz, 1999). Birçok önemli bilim insanının tanımlamaya çalıştığı bilim temelde yorumlama, gözlemleme, deney yapma gibi çeşitli bilimsel yöntemler kullanarak bilimsel bilgi üretme sürecidir (Keklik, 2019). Tüm bu bilimsel yöntem ve çalışmalar bireylerin bilim okuryazarı olmalarını destekler. İlk kez Hurd (1958) tarafından ele alınan bilimsel okuryazarlık kavramı 1950’li yıllardan itibaren fen bilimlerinin en önemli kazanımları arasında yerini almıştır. Bilgiye ulaşma ve bilgiyi kullanma becerisi olarak tanımlayabileceğimiz bilimsel okuryazarlık becerisine sahip bireyler yaşamlarında, küresel ya da bölgesel olaylarda karşılaşacakları durumları çözerken bilimsel yönelime sahip olacaklardır (Aslan, Taşar & Yalçın, 2009).