EXAMINATION OF TEACHERS’ BIOETHICS EDUCATION PRACTICES WITH SWOT ANALYSIS


Creative Commons License

Özer Keskin M., Aksakal E., Keskin Samancı N.

5th INTERNATIONAL ETHICS CONGRESS, Adana, Türkiye, 16 - 18 Aralık 2024, ss.471, (Özet Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Adana
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.471
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

ÖZET Bu araştırmanın amacı, Türkiye’nin farklı bölgelerinde görev yapmakta olan Biyoloji ve Fen bilimleri dersi öğretmenlerinin biyoetik eğitimi uygulamalarını SWOT analizi ile incelemektir. Çalışmada biyoloji ve fen bilimleri dersine girmekte olan öğretmenlerin derslerinde ilgili konularda gerçekleştirdikleri biyoetik eğitimi uygulamalarına ilişkin güçlü ve zayıf yönler, tehditler ve fırsatlar onların görüşleri doğrultusunda belirlenmiştir.  Araştırmada olgu bilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu ve araştırmacılar tarafından hazırlanmış Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu Google form üzerinden dijital olarak uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler öğretmenlerin açık uçlu sorulara ilişkin vermiş oldukları cevapların içerik analizi ile incelenmiştir.  Anahtar sözcükler: biyoetik, biyoetik eğitimi, swot analizi, fen öğretmenleri, biyoloji öğretmenleri