“BİREYSEL SES EĞİTİMİ DERSİNDE ANİMASYON KULLANIMININ MÜZİK EĞİTİMİ ÖĞRENCİLERİNİN MOTİVASYON DÜZEYLERİNE ETKİSİ”


Gürgan Öztürk F.

II. INTERNATIONAL EUROPA SCIENTIFIC RESEARCHES AND TECHNOLOGICAL DEVELOPMENTS CONGRESS, Baku, Azerbaycan, 26 Kasım 2023, ss.65

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Baku
  • Basıldığı Ülke: Azerbaycan
  • Sayfa Sayıları: ss.65
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

 Bu araştırma, bireysel ses eğitimi dersinde animasyon kullanımının müzik eğitimi ana bilim dalı öğrencilerinin derse olan motivasyon düzeylerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada karma yöntem metotlarından açıklayıcı desen kullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutu için doküman ve içerik analizi kullanılırken, nicel boyutu için gerçek deneysel desenlerden sontest kontrol gruplu seçkisiz desen kullanılmıştır. Araştırma için hazırlanan animasyonlu anlatım videoları Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi A.B.D öğrencilerine izletilmiş ve ―Bireysel Ses Eğitiminde Animasyon Kullanımı Motivasyon Ölçeği‖ öğrencilere araştırmacı tarafından uygulanmıştır. Araştırmaya katılan müzik eğitimi öğrencilerinin 59,5‘i (50 kişi) kadın, 40,5‘i (34 kişi) erkektir. Bireysel ses eğitimi dersinde animasyon kullanımının müzik eğitimi öğretimi öğrencilerinin motivasyon düzeylerinde kadın öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha olumlu etkileri olduğu görülmüştür. Araştırmada, bireysel ses eğitiminde animasyon kullanımının birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerinin motivasyon düzeylerine etki etmediği, ikinci ve üçüncü sınıf öğrencilerinde ise olumlu etkilerinin olduğu sonucuna varılmıştır. Anahtar kelimeler: ses, ses eğitimi, animasyon, dijital eğitim materyalleri