II. INTERNATIONAL EUROPA SCIENTIFIC RESEARCHES AND TECHNOLOGICAL DEVELOPMENTS CONGRESS, Baku, Azerbaycan, 26 Kasım 2023, ss.65
Bu araştırma, bireysel ses eğitimi dersinde animasyon kullanımının müzik eğitimi ana bilim dalı öğrencilerinin derse
olan motivasyon düzeylerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada karma yöntem metotlarından
açıklayıcı desen kullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutu için doküman ve içerik analizi kullanılırken, nicel boyutu
için gerçek deneysel desenlerden sontest kontrol gruplu seçkisiz desen kullanılmıştır. Araştırma için hazırlanan
animasyonlu anlatım videoları Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi
A.B.D öğrencilerine izletilmiş ve ―Bireysel Ses Eğitiminde Animasyon Kullanımı Motivasyon Ölçeği‖ öğrencilere
araştırmacı tarafından uygulanmıştır. Araştırmaya katılan müzik eğitimi öğrencilerinin 59,5‘i (50 kişi) kadın,
40,5‘i (34 kişi) erkektir. Bireysel ses eğitimi dersinde animasyon kullanımının müzik eğitimi öğretimi öğrencilerinin
motivasyon düzeylerinde kadın öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha olumlu etkileri olduğu görülmüştür.
Araştırmada, bireysel ses eğitiminde animasyon kullanımının birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerinin motivasyon
düzeylerine etki etmediği, ikinci ve üçüncü sınıf öğrencilerinde ise olumlu etkilerinin olduğu sonucuna varılmıştır.
Anahtar kelimeler: ses, ses eğitimi, animasyon, dijital eğitim materyalleri