Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, cilt.15, sa.36, ss.1-14, 2021 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı teknoloji destekli öğretimlerim fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) özgüvenlerine ve fen öğretiminde bilgisayar kullanımına yönelik öz-yeterlik inançlarına etkisini incelemektir. Bu amaçla 6., 7., ve 8. sınıf düzeyinde kuvvet ve hareket üniteleri seçilmiş ve deneysel bir araştırma tasarlanmıştır. Çalışmaya bir büyükşehir üniversitesindeki bahar döneminde, fen bilgisi öğretmenliği son sınıfında öğrenim gören 30 öğretmen adayı katılmıştır. Çalışma verilerinin toplanabilmesi için TPAB özgüven ölçeği ve bilgisayar kullanımına yönelik öz-yeterlik inancı ölçeğinin uyarlama çalışmaları yapılmıştır. 30 öğretmen adayından elde edilen verilerin analizi SPSS 17.0 programı ile yapılmıştır. Elde edilen bulgular teknoloji destekli öğretimlerin fen bilgisi öğretmen adaylarının TPAB özgüvenlerini, fen öğretiminde bilgisayar kullanımına yönelik öz-yeterlik inançlarını gelişimine etkili olduğunu göstermektedir.
The aim of this study is to investigate the effects of technology-supported education on science teacher candidates' technological pedagogical content knowledge (TPACK) self-confidence and computer selfefficacy beliefs on use in science education. For this purpose, force and motion units at 6th, 7th and 8th grade levels were selected and an experimental research design was used . In the spring semester, 30 pre-service teachers attending science education senior year at a metropolitan university participated in the study. In order to collect study data, adaptation studies of TPACK self-confidence scale and self-efficacy belief scale for computer use were performed. Analysis of the data obtained from 30 pre-service teachers was conducted with SPSS 17.0 program. Findings showed that technology supported education was effective on pre-service science teachers’ TPACK self-confidence development, self-efficacy beliefs about using computer in science education.