Social Sciences Research Journal (SSRJ), cilt.12, sa.1, ss.106-117, 2023 (Hakemli Dergi)
Uzaktan eğitimin temel amacı, eğitime erişim engellerinin aşılması, yaşam boyu eğitimin sağlanabilmesi,
mesleki ve kişisel gelişimin desteklenmesidir. Uzaktan eğitim genel eğitim sisteminde yardımcı, tamamlayıcı ve
destekleyici bir role sahiptir. Covid-19 pandemisiyle birlikte uzaktan eğitim yeni bir anlam ve boyut kazanarak
“acil eğitim” ihtiyacının karşılanmasında bir çözüm aracı olmuştur. Bu çalışmada kimya öğretmenlerinin uzaktan
eğitimle kimya öğretimine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme
soruları kullanılarak yapılan araştırmaya Ankara ili Keçiören ilçesindeki çeşitli liselerde görev yapan 23 kimya
öğretmeni katılmıştır. Araştırma bulguları katılımcıların kendine has özellikleri nedeniyle kimya dersinin
uzaktan eğitim yoluyla verilmesinin lise kademesi için oldukça güç olduğu, verilmeye çalışılsa da dersin
amaçlarının gerçekleştirilemeyeceği ve istendik sonuçların alınamayacağı görüşünde olduklarını göstermiştir.
Ayrıca katılımcıların; kimya dersinin uzaktan eğitimle verilmesinin hem öğretmen hem de öğrenci açısından
verimlilikte ve performansta azalmaya yol açtığını; uzaktan eğitime erişimde kullanılan cihaz ve internet
bağlantısı sorunlarının aksaklılara neden olduğunu; derse katılım ve isteklilikte düşüş yaşandığını; disiplin
sorunları, derse ve okula karşı ilgisizlik oluştuğunu; yeteri kadar ölçme ve değerlendirme yapılamadığını
düşündükleri tespit edilmiştir.
The main purpose of distance education is to overcome the barriers to access to education, to provide lifelong
education, and to support professional and personal development. Distance education has an auxiliary,
complementary and supportive role in the general education system. With the Covid-19 pandemic, distance
education has gained a new meaning and dimension and has become a solution tool to meet the need for "urgent
education". In this study, it was aimed to evaluate chemistry teachers’ views on teaching chemistry with distance
education. 23 chemistry teachers working in various high schools in the Keçiören district of Ankara participated
in the study, which was conducted using semi-structured interview questions. The findings of the research
showed that the participants were of the opinion that teaching chemistry through distance education is very
difficult for high school level due to its unique characteristics, and that even if it is tried to be given, the
objectives of the course cannot be achieved, and the desired results cannot be obtained. In addition, it was
determined that the participants thought that the delivery of chemistry course through distance education led to a
decrease in productivity and performance for both teachers and students; the device and internet connection
problems used in accessing distance education caused disruptions; there was a decrease in participation and
willingness to participate in the course; discipline problems, indifference to the course and school; and
insufficient assessment and evaluation.