Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (Journal of Research in Education and Teaching), cilt.9, sa.1, ss.27-35, 2020 (Hakemli Dergi)
Çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin müziğe yönelik ilgilerini incelemektir. Çalışma grubunu,
Ankara’da bulunan Ceceli Okulları 5-6-7-8.sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmaya 2018-2019
eğitim- öğretim yılı güz döneminde 28 öğrenci ile 5. sınıf, 39 öğrenciyle 6. sınıf, 59 öğrenciyle 7. sınıf
ve 46 öğrenciyle 8. sınıf toplam 172 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin müziğe yönelik ilgilerini
belirlemeye yönelik veriler elde etmek için, Okay ve ark. (2015) tarafından geliştirilen “Müziğe Yönelik
İlgi Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçekte 5 alt boyutta 29 madde yer almaktadır. Ölçek maddelerinin
değerlendirilmesinde 5’li Likert tipi ölçek kullanılmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde SPSS
programında frekans, bağımsız gruplarda t-testi ve tek yönlü Varyans analizi (ANOVA), farklılığın hangi
gruptan kaynaklandığını bulmak için de Tukey testi uygulanmıştır.
Öğrencilerin cinsiyetlerine ilişkin müziğe yönelik ilgilerinin belirlenmesinde çalgı çalmaya ve konsere
gitmeye yönelik olumsuz tutumlarda kız öğrenciler lehine anlamlı farklılıklara rastlanmıştır. Buna göre
kız öğrencilerin erkek öğrencilere oranla daha fazla çalgı çalmaya ve konsere gitmeye yönelik olumsuz
tutum gösterdikleri tespit edilmiştir.