Okul Öncesi Eğitim Öğretmenlerinin Erken Okur Yazarlıkla İlgili Sınıf İçi Uygulamalarının İncelenmesi


SEZGİN E., ULUS L., AKSOY A. B.

Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2019 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu araştırma okul öncesi öğretmenlerinin eğitim programlarında çocukların erken okuma yazma becerilerinin geliştirilmesine yönelik etkinlere nasıl ve ne kadar yer verdiklerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin demografik özelliklerini belirlemek amacıyla kişisel bilgi formu ile erken okuma yazma hakkında sınıf içi uygulamaları belirlemek için Sandvik, Van Daal ve Ade`r (2014) tarafından geliştirilen “Okulöncesi Erken Okuma Yazmaya Ölçeği” araştırmacılar tarafından geçerlik güvenirlik çalışması yapılarak kullanılmıştır. Araştırma kapsamında Bursa ilinde   Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı özel ve kamu eğitim kurumunda görev yapan 255 okul öncesi öğretmeninin erken okuma yazma ile ilgili sınıf içi uygulamaları farklı değişkenlere (görev yapılan okul türü, eğitim alma durumu, kendilerini yeterli bulma durumu ve görev yapılan okulun bulunduğu çevrenin sosyo ekonomik durumu) göre incelenmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin görev yaptıkları okul türü, eğitim alma durumları, kendilerini yeterli bulma durumu, görev yaptıkları okulun bulunduğu çevrenin sosyo ekonomik durumunun, öğretmenlerin erken okuma yazma becerilerine ilişkin sınıf içi erken okuma yazma uygulamalarını etkilediği bulunmuştur