Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, cilt.1, sa.21, ss.22-48, 2023 (Hakemli Dergi)
Araştırma okul öncesi öğretmen adaylarının robotik kodlamaya ilişkin görüşlerini
belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden temel
nitel araştırma deseninden yararlanılmıştır. Çalışma grubunu Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim
Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalında dördüncü sınıfta
öğrenim görmekte olan 22 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veriler görüşme tekniği ile elde
edilmiştir. Araştırmanın verileri içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın
sonucunda; öğretmen adaylarının çoğunlukla robotik kodlamayı tanımlarken, robotik
kodlamanın geliştirdiği becerileri temel alarak tanımladıkları görülmüştür. Ayrıca öğretmen
adayları robotik kodlama eğitiminin okul öncesi dönem çocuklarının çoğunlukla bilişsel
gelişimlerini desteklediği ifade ederken; tamamına yakını robotik kodlamanın matematik
etkinlikleri yaparken kullanılabileceğini belirtmiştir. Bunun yanı sıra öğretmen adaylarının
tamamı okul öncesi dönemde robotik kodlama eğitiminin gerekli olduğunu ve okul öncesi
lisans programında robotik kodlamaya ilişkin ders almak istediklerini belirtmişlerdir. Ek
olarak öğretmen adayları, robotik kodlama eğitimlerinin mesleki doyum, eğitimde
teknolojiyi entegre etme gibi çeşitli katkıları olacağını ifade etmişlerdir.
The research was carried out to determine the opinions of preschool teacher candidates about robotic coding. In the study, the basic qualitative research design, one of the qualitative research methods, was used. The study group of the study consists of 22 pre-service teachers who are studying in the fourth grade at the Department of Preschool Education, Gazi Faculty of Education, Gazi University. The data were obtained by interview technique. The data were analyzed using the content analysis method. As a result of the research, it has been observed that pre-service teachers mostly used the skills that were developed thanks to robotic coding while defining robotic coding. In addition, pre-service teachers stated that robotic coding education mostly supports the cognitive development of preschool children; almost all of the pre-service teachers stated that robotic coding can be used when doing math activities. Besides, all of the pre-service teachers stated that robotic coding training is necessary in the preschool period and they also want to take courses related to robotic coding in the preschool undergraduate program. Furthermore, pre-service teachers stated that robotic coding would have several contributions to teachers such as professional satisfaction and integrating technology in education.