4. İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, İzmir, Türkiye, 17 - 18 Kasım 2017, ss.161-174
Bitirme projeleri, öğrencilerin meslek hayatına atılmadan önce, eğitimlerindeki son basamaklardan birini oluşturmaktadır. Projeler ile dört yıllık eğitim hayatı boyunca çoğunlukla dinleyici olarak öğretime katılan öğrenciler, gerek konuyu araştırırken, gerek proje sürecinde gerekse de projelerinin sunumunda aktif hale geçmektedir. Bu çalışma ile, bitirme projesinin öğrencilerin gözünden değerlendirilmesi, proje seçimi ve proje sürecindeki önemli faktörlerin belirlenmesi amacıyla Gazi Üniversitesi Mühendislik Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümünde 2016-2017 Bahar Döneminde bitirme projesi alan öğrenciler üzerinden incelemelerde bulunulmuştur. Bu kapsamda 47 öğrenciye bitirme projesi öncesi, proje süreci ve proje değerlendirmesini kapsayan soruları içeren bir anket çalışması yapılmıştır. Anketlerin değerlendirilmesi sonucunda, öğrencilerin danışmanlarının proje sürecindeki tutum ve davranışları, proje konusunun ilgi çekici alanlardan olması ve danışmanın seçiminde danışmanın çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olunması en önemli ilk üç faktörü oluşturmuştur. Yabancı dil ihtiyacı, yüksek lisans eğitimlerine lisans bitirme projesine benzer bir konuda yapmak istemeleri ve bitirme projesi hazırlanırken teknik yazım formatının öğrenildiğinin düşünülmesi ise öğrencilerin en önemsiz gördüğü konuları oluşturmaktadır