Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, cilt.16, sa.3, ss.306-314, 2022 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmanın amacı Spor Bilimleri Fakültesinde eğitim-öğretim faaliyetlerine devam etmekte olan öğrencilerin kariyer stres
düzeyinin bilinçli farkındalığa olan etkisini tespit etmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, bir kamu üniversitesinde öğrenim
görmekte olan 226 öğrenci oluşturmaktadır. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu, kariyer stresi ölçeği ve
bilinçli farkındalık ölçeği kullanılmıştır. Veriler analiz edildiğinde normal dağılım gösterdiği tespit edilmiş olmasının yanı sıra
verilerin analizinde Shapiro-Wilk, Pearson Korelasyon ve T- Testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları incelendiğinde katılımcıların
Kariyer Stresi ve Bilinçli Farkındalık Ölçeklerinden aldıkları puan ortalaması cinsiyet değişkenine göre karşılaştırıldığında
istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın olmadığı belirlenmiştir. Katılımcıların bilinçli farkındalıkları ve kariyer stresi arasında orta
düzeyde negatif yönlü bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir (r1=-.33, p<.01). Bu bağlamda katılımcıların bilinçli farkındalık
düzeylerinin artmasıyla kariyer streslerinin azaldığı ifade edilebilmektedir. Öğrencilerin kariyer stres düzeylerinin azaltmak için
bilinçli farkındalık ile ilgili eğitim verilmesi önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler: Kariyer stresi, bilinçli farkındalık, spor