Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, cilt.7, sa.2, ss.416-423, 2022 (Hakemli Dergi)
Araştırmada ortaöğretimde sosyoloji öğretiminde daha kalıcı öğrenmeler elde edilebilmesi için toplumsal konulu filmlerden ders aracı olarak faydalanılabileceği ortaya konmuştur. Bu kapsamda Kemal Sunal’ın başrolünde oynadığı Yüz Numaralı Adam filminin sahneleri ile ortaöğretim sosyoloji dersi kazanımları ilişkilendirilmiştir. Araştırma kapsamında programdaki kazanımlar ile ilişkili olan 6 sahneye yer verilmiştir. Bu sahnelerde geçen diyaloglar aktarıldıktan sonra sosyoloji öğretim programındaki kazanımlardan hangi yönleri ile ilişkili oldukları açıklanmıştır. Yapılan bu açıklamalar sosyoloji öğretim programındaki ilgili kazanımların kendileri ve kazanım açıklamaları ön planda tutularak gerçekleştirilmiştir. Bu filmde incelenen sahnelerin önemli bir kısmı özellikle birey ve toplum ünitesinde yer alan rol, statü kavramları ile ilişkili olarak bulunmuştur. Araştırmanın sonunda bir etkinlik örneğine de yer verilmiştir. Bu sayede öğretmenlerin sosyoloji derslerinde bu tür etkinlikleri ne şekilde gerçekleştirebilecekleri de örneklendirilmiştir. Derslerde gerçekleştirilen bu tür etkinlikler öğrencilerin dikkatlerini derse çekmeleri ve kalıcı öğrenme elde edebilmeleri açısından önemlidir.