ISASTECH 2021 - International Symposium on Automotive Science and Technology, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2021, ss.1-8
İçten yanmalı motorlarda egzoz emisyonları sınırlandırıldığı için çeşitli önlemler ile azaltılması amaçlanmaktadır. Özellikle NOx emisyonunu azaltmak için kullanılan sistemlerden birisi EGR sistemleridir. EGR sisteminde EGR soğutucusu bulunmaktadır. Bu çalışmada, EGR soğutucusunun iç geometrisinde yapılan değişikliğin akış ve sıcaklık üzerine olan etkileri incelenmiştir. EGR soğutucusu içerisine yerleştirilen yarım plakalar ile soğutucu akışkanın geçiş yolu değiştirilmiştir. İç geometrisi farklı üç model için analizler gerçekleştirilmiştir. Akış ve sıcaklık alanları incelenmiş ve modellerin etkinlikleri hesaplanmıştır. Bölmelerin oluşturulması ile birlikte egzoz sıcaklığı soğutucunun çıkışında daha düşük olmaktadır. . Plakaların yönlendirici etkisi her zaman olumlu etkiye sahip olmamaktadır. 3 yarım plakanın kullanıldığı 4 bölmeli EGR soğutucusu olan Model 2’de en yüksek soğutucu etkinliği elde edilmiştir.
İçten yanmalı motorlarda egzoz emisyonları sınırlandırıldığı için çeşitli önlemler ile azaltılması amaçlanmaktadır. Özellikle NOx emisyonunu azaltmak için kullanılan sistemlerden birisi EGR sistemleridir. EGR sisteminde EGR soğutucusu bulunmaktadır. Bu çalışmada, EGR soğutucusunun iç geometrisinde yapılan değişikliğin akış ve sıcaklık üzerine olan etkileri incelenmiştir. EGR soğutucusu içerisine yerleştirilen yarım plakalar ile soğutucu akışkanın geçiş yolu değiştirilmiştir. İç geometrisi farklı üç model için analizler gerçekleştirilmiştir. Akış ve sıcaklık alanları incelenmiş ve modellerin etkinlikleri hesaplanmıştır. Bölmelerin oluşturulması ile birlikte egzoz sıcaklığı soğutucunun çıkışında daha düşük olmaktadır. . Plakaların yönlendirici etkisi her zaman olumlu etkiye sahip olmamaktadır. 3 yarım plakanın kullanıldığı 4 bölmeli EGR soğutucusu olan Model 2’de en yüksek soğutucu etkinliği elde edilmiştir.