İlkokul öğrencilerinin akran zorbalığına ilişkin görüşlerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi


Creative Commons License

Kale M., Demir S.

TÜBAV Bilim Dergisi, cilt.10, sa.3, ss.74-85, 2017 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 10 Sayı: 3
  • Basım Tarihi: 2017
  • Dergi Adı: TÜBAV Bilim Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Other Indexes
  • Sayfa Sayıları: ss.74-85
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

 Bu araştırmanın genel amacı, ilkokul 3. ve 4. sınıfa devam eden öğrencilerin akran zorbalığını farklı değişkenler açısından incelemektir. Bu araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini Ankara İli, Çubuk ilçesi, ilkokul 3. ve 4. sınıflarında öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklem ise Çubuk’da bulunan ilkokullar arasından tesadüfi yöntemlerle seçilen 5 ilkokul ve bu ilkokullarda okuyan 300 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veriler, Pişkin ve Ayas (2011) tarafından geliştirilen "Akran Zorbalığı Ölçeği: Çocuk Formu " kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; 4. Sınıf öğrencilerinin, 3. Sınıf öğrencilerinden ve anne-babası ayrı olan öğrencilerin, anne-babası birlikte olan öğrencilerden daha fazla zorbalık yaptıkları sonucuna ulaşılmıştır. Test edilen diğer değişkenler açısından anlamlı bir fark bulunamamıştır. 

 The aim of this descriptive study is to examine the peer bullying of the students in third and fourth grade in terms of different variables. The research was done using the survey method. While the population of this study includes the third and fourth grade students studying in elementary schools in Çubuk, Ankara, the sample consists of five randomly-selected elementary schools and three hundred students enrolled in these schools. Data of this study was collected by a scale, namely, “Peer Bullying Scale: Child Form” developed by Pişkin and Ayas (2011). According to the results, it was found that the fourth grade students more bullied than the third grade students. The data also indicated that the students who have divorced family more bullied than the students whose mother and father live together. No significant difference was found for the other variables tested.