Öğretmenlerin Girişimcilik Pedagojik Alan Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi


Creative Commons License

Kılıç B., Selvi M.

Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, cilt.23, sa.1, ss.113-136, 2025 (Hakemli Dergi)

Özet

Öğretmenlerin beceriye yönelik pedagojik alan bilgisi düzeylerinin belirlenmesi önemlidir. Bu çalışma, öğretmenlerin girişimcilik pedagojik alan bilgi düzeylerinin ve alt bileşenlerinin okul türü, mesleki deneyim, mezun oldukları fakülte, branş, cinsiyet ve öğrenim durumu değişkenlerine göre değişimini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden olan tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırma geçerliği ve güvenirliği kanıtlanmış 5 boyut ve 24 maddeden oluşan "Girişimcilik Pedagojik Alan Bilgisi Ölçeği" uygulanmıştır. Ölçek uygulamasına sınıf ve fen bilimleri branşlarından toplam 341 öğretmen gönüllü katılım sağlamıştır. Girişimcilik pedagojik alan bilgisi, tüm bağımsız değişkenlerde anlamlı farklılaşma göstermemiştir. Alt bileşenlerden girişimcilik bilgisi, girişimcilik alan bilgisi ve alan bilgisi bazı bağımsız değişkenlere göre anlamlı farklılaşma göstermiştir. Gelecek çalışmalarda öğretmenlerin girişimcilik pedagojik alan bilgi düzeyleri farklı bölge, aile kökeni, sınıf ortamları vb. farklı değişkenlere göre araştırılabilir.  Girişimcilik Pedagojik Alan Bilgisi Ölçeği aday fen bilimleri ve sınıf öğretmenlerine uygulanabilir.