The 14th International Scientific Research Congress -Social and Educational Sciences, Ankara, Türkiye, 20 - 21 Ağustos 2022, cilt.1, sa.1, ss.9-17
Kimya kavramlarının çoğu soyut olmakla birlikte zihinsel imgelemeye dolayısıyla görseluzamsal düşünme becerisine ihtiyaç duyulan bir alandır. Kimyada görsel-uzamsal zekâya ihtiyaç duyulan konulardan biri de Molekül Geometrisidir. Fen bilimleri öğretmenleri öğrencilerin öğrenmesini ve soyut kavramların öğrencilere aktarımını geliştirmek için öğretim uygulamalarını iyileştirmeye çalışmaktalardır. Bu doğrultuda sorgulayıcı eğitim yöntemleri ile teknolojinin birlikte yürütülmesi öğrencilerde başarı artırıcı bir unsur olarak görülmektedir. Sorgulayıcı Öğrenme Modellerinin birçok varyasyonu mevcuttur. Bu çalışmada 5E Öğrenme Modeli üzerinde durulmuştur. Çalışmanın örneklemini lisans eğitimi alan 16 birinci sınıf kimya öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada Molekül Geometrisi ve Molekül Polaritesi konuları işlenirken sınıf içi etkinliklerde 5E Öğretim Modeli basamaklarında sorgulama aşamalarına PhET İnteraktif Simülasyonları dâhil edilmiştir. Öğrencilerde meydana gelen kimya ve teknolojik unsurlara karşı tutumlar Kimya Tutum Ölçeği ile Molekül Geometrisi ve Molekül Polaritesi konularındaki başarılarını test etmek üzere Başarı Testi geliştirilip uygulanmıştır. Sınıf içi etkinlikler ve ölçekler sonrası rastgele seçilen 5 öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilerek nitel veriler elde edilmiştir. Elde edilen nicel veriler SPSS (28) ile analiz edilmiş ve anlamlı fark olup olmadığını belirlemek için t testi kullanılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Sorgulamaya Dayalı Öğrenme, 5E Öğrenme Modeli, Molekül
Geometrisi, Molekül Polaritesi, Phet İnteraktif Simülasyonlar