Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, sa.Özel sayı, ss.111-118, 2015 (Hakemli Dergi)
Genel amacı, birleştirilmiş ve bağımsız sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin toplumsal değer
algılarını incelemek ve farklı değişkenler açısından karşılaştırmak olan bu araştırma tarama modelinde
gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini Ankara İli, Akyurt, Çubuk, Kalecik, ilçeleri ilkokul 3. ve 4.
sınıflarda öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini bu ilçelerdeki bağımsız ve
birleştirilmiş sınıflara sahip ilkokullar arasından random olarak seçilen toplamda 738 öğrenci
oluşturmaktadır. Bakaç (2013) tarafından geliştirilen ölçek pilot uygulama sonrası veri toplanmasında
kullanılmıştır. Veriler standart sapma, aritmetik ortalama ve Mann Whitney U testi hesaplanarak analiz
edilmiştir. Yapılan analiz sonuçlarına göre; bağımsız sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin birleştirilmiş
sınıflarda öğrenim gören öğrencilere göre daha yüksek toplumsal değer algısına sahip oldukları
söylenebilir. Ayrıca bağımsız ve birleştirilmiş sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin toplumsal değer
algıları arasında bağımsız sınıflar lehine anlamlı bir fark olduğu bulunmuştur. Sınıf seviyelerine göre
toplumsal değer algılarına bakıldığında ise 3. ve 4. sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin toplumsal değer
algıları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır.
The overall aim is to examine the social value perceptions of students in combined and
independent class and to compare combined and independent class in terms of different variables. The
population of the study are the 3rd and 4th primary school students from Akyurt, Çubuk and Kalecik
districts in Ankara Province. The sample of the study consists of 738 students, randomly chosen from
primary schools which have independent and combined classes. A scale developed by Bakaç (2013) was
used to obtain the date after pilot scheme. Standard deviation, mean and Mann Whitney U test were
used in order to get data. The results of the analyses show that students in individual classes have
higher perception of social value than students in combined classes have. Also, a significant difference
was found between students in individual classes and students in combined classes in terms of social
value perceptions, favouring students in individual classes. When the social values perceptions were
examined according to the class grade, no significant difference was found between students of 3rd and
4th grade in terms of social value perceptions.