Bir ülkenin eğitim kalitesinin öğretmen kadrosunun kalitesi ile orantılı olduğunu bilerek, öğretmen adaylarının eğitimine önem vermek gereklidir. Öğretmenlerin niteliklerinde idealizmlerinin etkisini yok saymak mümkün değildir. Bu idealizmin açığa çıkmasını sağlayacak olan öğretmenlerin kendi mesleki yeterliklerine ilişkin geliştirdikleri inançlarıdır. “İyi bir öğretmen olabilecek miyim?” sorusuyla öğretmen adayları mesleki yetkinliklerini sorgulamakta, verecekleri cevaplar nitelikli öğretmenlik yolunu açmakta ya da kapamaktadır. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlikte yetkinlik düzeyinin ne olduğunu anlamayı amaçlayan bu çalışma; nitelikli sosyal bilgiler öğretmenlerinin yetiştirilmesi adına bir sorgulama içerir. Nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama deseni ile Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesinde eğitim gören 192 Sosyal bilgiler öğretmen adayıyla çalışma gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında Baloğlu ve Karadağ (2008) tarafından Türkçeye uyarlanan “Ohio Öğretmen Yetkinlik Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada betimsel istatistik yöntemlerinden frekans, yüzde ve aritmetik ortalama hesaplanmış, gruplar arası farkın incelenmesi için t testi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmenin yönlendiriciliği, davranış yönetimi, motive edebilme, öğretim becerisi ve ölçme-değerlendirme alt boyutlarında sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlikte yetkinlik düzeyi orta üstü olarak tespit edilmiştir. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmen yetkinlik düzeylerinin cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenleriyle ilişkisinde anlamlı bir farklılığın olmadığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler:Yetkinlik, yeterlik, mesleki tutum
Bir ülkenin eğitim kalitesinin öğretmen kadrosunun kalitesi ile orantılı olduğunu bilerek, öğretmen adaylarının eğitimine önem vermek gereklidir. Öğretmenlerin niteliklerinde idealizmlerinin etkisini yok saymak mümkün değildir. Bu idealizmin açığa çıkmasını sağlayacak olan öğretmenlerin kendi mesleki yeterliklerine ilişkin geliştirdikleri inançlarıdır. “İyi bir öğretmen olabilecek miyim?” sorusuyla öğretmen adayları mesleki yetkinliklerini sorgulamakta, verecekleri cevaplar nitelikli öğretmenlik yolunu açmakta ya da kapamaktadır. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlikte yetkinlik düzeyinin ne olduğunu anlamayı amaçlayan bu çalışma; nitelikli sosyal bilgiler öğretmenlerinin yetiştirilmesi adına bir sorgulama içerir. Nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama deseni ile Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesinde eğitim gören 192 Sosyal bilgiler öğretmen adayıyla çalışma gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında Baloğlu ve Karadağ (2008) tarafından Türkçeye uyarlanan “Ohio Öğretmen Yetkinlik Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada betimsel istatistik yöntemlerinden frekans, yüzde ve aritmetik ortalama hesaplanmış, gruplar arası farkın incelenmesi için t testi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmenin yönlendiriciliği, davranış yönetimi, motive edebilme, öğretim becerisi ve ölçme-değerlendirme alt boyutlarında sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlikte yetkinlik düzeyi orta üstü olarak tespit edilmiştir. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmen yetkinlik düzeylerinin cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenleriyle ilişkisinde anlamlı bir farklılığın olmadığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler:Yetkinlik, yeterlik, mesleki tutum
Bir ülkenin eğitim kalitesinin öğretmen kadrosunun kalitesi ile orantılı olduğunu bilerek, öğretmen adaylarının eğitimine önem vermek gereklidir. Öğretmenlerin niteliklerinde idealizmlerinin etkisini yok saymak mümkün değildir. Bu idealizmin açığa çıkmasını sağlayacak olan öğretmenlerin kendi mesleki yeterliklerine ilişkin geliştirdikleri inançlarıdır. “İyi bir öğretmen olabilecek miyim?” sorusuyla öğretmen adayları mesleki yetkinliklerini sorgulamakta, verecekleri cevaplar nitelikli öğretmenlik yolunu açmakta ya da kapamaktadır. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlikte yetkinlik düzeyinin ne olduğunu anlamayı amaçlayan bu çalışma; nitelikli sosyal bilgiler öğretmenlerinin yetiştirilmesi adına bir sorgulama içerir. Nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama deseni ile Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesinde eğitim gören 192 Sosyal bilgiler öğretmen adayıyla çalışma gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında Baloğlu ve Karadağ (2008) tarafından Türkçeye uyarlanan “Ohio Öğretmen Yetkinlik Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada betimsel istatistik yöntemlerinden frekans, yüzde ve aritmetik ortalama hesaplanmış, gruplar arası farkın incelenmesi için t testi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmenin yönlendiriciliği, davranış yönetimi, motive edebilme, öğretim becerisi ve ölçme-değerlendirme alt boyutlarında sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlikte yetkinlik düzeyi orta üstü olarak tespit edilmiştir. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmen yetkinlik düzeylerinin cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenleriyle ilişkisinde anlamlı bir farklılığın olmadığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler:Yetkinlik, yeterlik, mesleki tutum
Bir ülkenin eğitim kalitesinin öğretmen kadrosunun kalitesi ile orantılı olduğunu bilerek, öğretmen adaylarının eğitimine önem vermek gereklidir. Öğretmenlerin niteliklerinde idealizmlerinin etkisini yok saymak mümkün değildir. Bu idealizmin açığa çıkmasını sağlayacak olan öğretmenlerin kendi mesleki yeterliklerine ilişkin geliştirdikleri inançlarıdır. “İyi bir öğretmen olabilecek miyim?” sorusuyla öğretmen adayları mesleki yetkinliklerini sorgulamakta, verecekleri cevaplar nitelikli öğretmenlik yolunu açmakta ya da kapamaktadır. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlikte yetkinlik düzeyinin ne olduğunu anlamayı amaçlayan bu çalışma; nitelikli sosyal bilgiler öğretmenlerinin yetiştirilmesi adına bir sorgulama içerir. Nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama deseni ile Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesinde eğitim gören 192 Sosyal bilgiler öğretmen adayıyla çalışma gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında Baloğlu ve Karadağ (2008) tarafından Türkçeye uyarlanan “Ohio Öğretmen Yetkinlik Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada betimsel istatistik yöntemlerinden frekans, yüzde ve aritmetik ortalama hesaplanmış, gruplar arası farkın incelenmesi için t testi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmenin yönlendiriciliği, davranış yönetimi, motive edebilme, öğretim becerisi ve ölçme-değerlendirme alt boyutlarında sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlikte yetkinlik düzeyi orta üstü olarak tespit edilmiştir. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmen yetkinlik düzeylerinin cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenleriyle ilişkisinde anlamlı bir farklılığın olmadığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler:Yetkinlik, yeterlik, mesleki tutum
Bir ülkenin eğitim kalitesinin öğretmen kadrosunun kalitesi ile orantılı olduğunu bilerek, öğretmen adaylarının eğitimine önem vermek gereklidir. Öğretmenlerin niteliklerinde idealizmlerinin etkisini yok saymak mümkün değildir. Bu idealizmin açığa çıkmasını sağlayacak olan öğretmenlerin kendi mesleki yeterliklerine ilişkin geliştirdikleri inançlarıdır. “İyi bir öğretmen olabilecek miyim?” sorusuyla öğretmen adayları mesleki yetkinliklerini sorgulamakta, verecekleri cevaplar nitelikli öğretmenlik yolunu açmakta ya da kapamaktadır. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlikte yetkinlik düzeyinin ne olduğunu anlamayı amaçlayan bu çalışma; nitelikli sosyal bilgiler öğretmenlerinin yetiştirilmesi adına bir sorgulama içerir. Nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama deseni ile Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesinde eğitim gören 192 Sosyal bilgiler öğretmen adayıyla çalışma gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında Baloğlu ve Karadağ (2008) tarafından Türkçeye uyarlanan “Ohio Öğretmen Yetkinlik Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada betimsel istatistik yöntemlerinden frekans, yüzde ve aritmetik ortalama hesaplanmış, gruplar arası farkın incelenmesi için t testi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmenin yönlendiriciliği, davranış yönetimi, motive edebilme, öğretim becerisi ve ölçme-değerlendirme alt boyutlarında sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlikte yetkinlik düzeyi orta üstü olarak tespit edilmiştir. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmen yetkinlik düzeylerinin cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenleriyle ilişkisinde anlamlı bir farklılığın olmadığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler:Yetkinlik, yeterlik, mesleki tutum
Bir ülkenin eğitim kalitesinin öğretmen kadrosunun kalitesi ile orantılı olduğunu bilerek, öğretmen adaylarının eğitimine önem vermek gereklidir. Öğretmenlerin niteliklerinde idealizmlerinin etkisini yok saymak mümkün değildir. Bu idealizmin açığa çıkmasını sağlayacak olan öğretmenlerin kendi mesleki yeterliklerine ilişkin geliştirdikleri inançlarıdır. “İyi bir öğretmen olabilecek miyim?” sorusuyla öğretmen adayları mesleki yetkinliklerini sorgulamakta, verecekleri cevaplar nitelikli öğretmenlik yolunu açmakta ya da kapamaktadır. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlikte yetkinlik düzeyinin ne olduğunu anlamayı amaçlayan bu çalışma; nitelikli sosyal bilgiler öğretmenlerinin yetiştirilmesi adına bir sorgulama içerir. Nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama deseni ile Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesinde eğitim gören 192 Sosyal bilgiler öğretmen adayıyla çalışma gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında Baloğlu ve Karadağ (2008) tarafından Türkçeye uyarlanan “Ohio Öğretmen Yetkinlik Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada betimsel istatistik yöntemlerinden frekans, yüzde ve aritmetik ortalama hesaplanmış, gruplar arası farkın incelenmesi için t testi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmenin yönlendiriciliği, davranış yönetimi, motive edebilme, öğretim becerisi ve ölçme-değerlendirme alt boyutlarında sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlikte yetkinlik düzeyi orta üstü olarak tespit edilmiştir. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmen yetkinlik düzeylerinin cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenleriyle ilişkisinde anlamlı bir farklılığın olmadığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler:Yetkinlik, yeterlik, mesleki tutum