G Ü.Gazi Egitim Fakültesi Dergisi, vol.22, no.3, pp.37-57, 2002 (Peer-Reviewed Journal)
Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin utangaçlıklarının önemli yordayıcılarını belirlemektir. Betimsel türden bir çalışma olan bu araştırma Gazi Üniversitesinin Gazi Eğitim Fakültesinde okuyan 202 öğrenciyi kapsamaktadır. Veriler, Utangaçlık Ölçeği, UCLA Yalnızlık Ölçeği, Coopersmith Benlik Saygısı Envanteri ve Geliştirilen Kişisel Bilgi Formu ile elde edilmiştir. Öğrencilerin utangaçlıklarını açıklamada çoklu regrasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma bulguları, üniversite öğrencileri için özsaygı, algılanan akademik başarı durumu ve annenin eğitim düzeyinin; utangaçlığın önemli yordayıcıları olduğunu göstermiştir.