E-Journal of New World Sciences Academy, cilt.9, sa.4, ss.175-180, 2014 (Hakemli Dergi)
ÖZET
Çalgı çalmak zekâ ve duyguları da kapsayan fiziksel bir
aktivitedir. Bir çocuğu bir çalgıyı çalmaya zorlayarak istenilen müzik
sevgisini aşılamak imkânsızdır. Bu yüzden çocuklar için doğru çalgı
seçimi yapmak onların devam edecek müzik başarısında önemli bir
faktördür. Betimsel olan bu araştırmada çocuklar için doğru çalgı
seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlara kısaca değinilerek bu
konuda anne babalara yardımcı olmak üzere geliştirilen Ben-Tovim/Boyd
sistemini tanıtmak amaçlanmıştır. Binlerce anne baba ile çocuk
üzerinde yapılan özel bir araştırma sonucunda hazırlanan bu sistemde
araştırmacılar, çocukların gerçekten “müzik yeteneği olan” ve “müzik
yeteneği olmayan” olarak ikiye ayrılıp ayrılamayacağını
araştırmışlardır. Yaptıkları araştırmada çalgı eğitimlerine devam
etmeyen çocukların zamanında yanlış tavsiye aldıkları ya da
yetişkinleri tarafından uygun olmayan bir çalgıyı öğrenmeye teşvik
edildiği bulgularla ortaya konmuştur.
Anahtar Kelimeler: Çocuk, Müzik, Çalgı Seçimi,
Ben-Tovim/Boyd Sistem, Fiziksel Aktivite
ABSTRACT
Playing the musical instrument is a physical activity concerning
both intelligence and emotions. Forcing a child to play an instrument
does not help make them love music. Matching a child with the right
instrument is an important factor for their future success in music.
In this descriptive study, the factors to be considered in choosing
the right instrument for children are explained in the light of the
Ben-Tovim/Boyd system developed to support parents in this matter.
Researchers carried out a special study on several thousands of
parents and children to find out whether or not children can be
classified as “musical” and “unmusical”. As a result of the study, the
Ben-Tovim/Boyd matching system was developed. In their research,
evidence was found that drop-outs had been wrongly advised or
encouraged by adults to begin learning instruments that are not
suitable for them.
Keywords: Children, Music, Choosing an Instrument,
Ben-Tovim/Boyd Matching System, Physical Activity