Araştırmanın amacı Erken Çocukluk Döneminde Esnek Düşünme Ölçeği'nin güvenirlik ve geçerliliğinin incelenmesidir. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2020-2021 eğitim öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullara devam eden 60-96 aylık çocukların ebeveynleri oluşturmuştur. Araştırmanın çalışma grubu uygun örnekleme yöntemiyle seçilen 573 çocuğun ebeveynlerinden oluşmaktadır. Araştırma kapsamında veriler iki aşamada (deneme ve esas uygulama) toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen 'Erken Çocuklukta Esnek Düşünme Ölçeği' ve 'Kişisel Bilgi Formu' kullanılmıştır. Araştırma sonucunda üç alt ölçekten (bilişsel esneklik, duygusal esneklik, sosyal esneklik) ve 99 maddeden oluşan 'Erken Çocuklukta Esnek Düşünme Ölçeği'nin geçerli, güvenilir ve cinsiyete dayalı ölçme değişmezliğine sahip bir ölçüm aracı olduğu sonucuna varılmıştır.
The aim of the study was to examine the reliability and validity of the Flexible Thinking Scale in Early Childhood. General survey model was used in the study. Parents of 60- 96-month-old children attending schools affiliated to the Ministry of National Education in the 2020-2021 academic year constituted the population of the study. The study group of the research consists of the parents of 573 children selected by convenient sampling method. Within the scope of the research, data were collected in two stages (trial and main application). 'Flexible Thinking Scale in Early Childhood' and 'Personal Information Form' developed by the researchers were used as data collection tools. As a result of the research, it was concluded that the 'Flexible Thinking Scale in Early Childhood', consisting of three subscales (cognitive flexibility, emotional flexibility, social flexibility) and 99 items , can be used as a valid, reliable and gender-based measurement tool with measurement invariance.