Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, cilt.10, sa.1, ss.1-14, 2005 (Hakemli Dergi)
Futbol başta olmak üzere, sportif aktivitelerin 20. yüzyıl boyunca gittikçe artan bir oranda ticarileşmesi ve siyasileşmesi, sporcularda, "her ne pahasına olursa olsun kazanma" düşüncesini hakim kılmıştır. Profesyonellerde normal karşılanan bu durum artık amatör sporun da kabul alanına girmiştir. Son yıllardaki yetişkin sporculara yönelik yoğun bilinçlendirme kampanyalarının ise, "Fair Play" anlayışını yerleştirmekte yetersiz kaldığı bilinmektedir. Bu nedenle, çalışmaların başlangıç noktasını ilk ve orta öğretim öğrencilerinin oluşturması gerektiği düşüncesi ağırlık kazanmıştır. Ancak, bu çabaların başarılı olması, okul beden eğitiminde Fair Play’in nasıl kazandırılacağının bilinmesine ve bu yeterliliğe sahip beden eğitimi öğretmeninin varlığına bağlıdır. Bununla birlikte, Türkiye’de halen yürürlükte olan; ilköğretim Okulları, Lise ve Dengi Okullar Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programları’nda, beden eğitimi dersinde Fair Play’e ilişkin davranışların hangi öğrenme yaşantılarıyla kazandırılması gerektiği belirtilmemektedir. Dolayısıyla bu çalışmanın amacı, profesyonel ve amatör spordan, okul sporuna uzanan çizgide sporda Fair Play anlayışında yaşanan gerileme sürecine değinmek ve okul beden eğitimi ve sporunda Fair Play anlayışını kazandırmada kullanılan çağdaş yöntemleri vurgulayarak, beden eğitimi öğretmenlerine uygulamada rehberlik edecek bilgiler sunmaktır.