GEFAD / GUJGEF, cilt.33, sa.2, ss.165-192, 2013 (Hakemli Dergi)
Kimya felsefesinin önemli bir tartışma konusu olan indirgemecilik kimya eğitimi açısından ele
alınabilir. Felsefi alan yazında tartışılan indirgeme türlerinin kimyanın doğası ve kimyasal
bilginin niteliğine uygun olmadığı görülmektedir. Bunların kimya eğitiminde sorunlu olan makro
ve mikro anlama seviyeleri ile yakın ilişkisi vardır. Nitekim indirgemecilikte makro seviyeyi
açıklamada kullanılan mikroya yönelik kimyanın kuramsal bilgilerinin fiziğe indirgenebileceğini
savunulmaktadır. Bu nedenle eğitimin temel kazanımları çerçevesinde kimya öğretiminde mikromakro ilişkisinin sağlıklı kurulması ve bu seviyelerin kimyanın doğasına uygun bir şekilde
öğretilmesinde indirgemelerin göz önünde tutulması gerekebilir. Bu noktada indirgemelerden
kaynaklanması olası olan sorunlara yönelik belirlemelerde bulunmak ve bazı öneriler sunmak
mümkündür