Türkiye, barındırdığı biyolojik çeşitlilik açısından bir kıtanın karakterini göstermektedir. Türkiye,
sahip olduğu doğal yaşam alanlarının ve biyolojik çeşitliliğinin çoğunu koruyan az sayıdaki
ülkeden biridir. Bu araştırmada, öğretmen adaylarının tür çeşitliliği ve tür zenginliği yönelik sahip
oldukları kavram karmaşalarının tespit edilmesi ve çözümlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın
çalışma grubu, 2017-2018 eğitim öğretim döneminde bir devlet üniversitesinin biyoloji eğitimi
anabilim dalı, fen bilgisi eğitimi anabilim dalı ve biyoloji öğretmenliği için pedagojik formasyon
öğrenimi gören 165 öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Veriler, araştırmacılar tarafından
geliştirilen yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde doğru cevaplar 1
(bir), yanlış cevaplar 0 (sıfır) olarak kodlanmış ve yüzde-frekans olarak sunulmuştur.
Araştırmada, öğretmen adaylarının tür zenginliği ve tür çeşitliliği kavramlarına yönelik kavram
karmaşası yaşadıkları tespit edilmiştir. Ayrıca araştırma sonucunda, uygulanan yöntemin
öğretmen adaylarının tür çeşitliliği ve tür zenginliğine yönelik kavram karmaşasının
giderilmesinde etkili olduğu belirlenmiştir.
Turkey shows the character of a continent in terms of biodiversity it hosts. Turkey, retaining most
of the natural habitats and biodiversity that has been one of the few countries. In this research, it
was aimed to determine and solve the concept complexities of pre-service teachers for species
diversity and species richness. The research group consisted of 165 pre-service teachers who
biology, science education and pedagogical formation for biology teaching in the academic year
2017-2018. The data were collected by structured interview form developed by the researchers.
In the analysis of the data, the correct answers are 1 (one), the wrong answers are coded as 0
(zero) and presented as a percentage-frequency. As a result of the research, it was determined
that pre-service teachers experienced a complexity concept related to species richness and species
diversity. In addition, it was determined that the method applied was effective in the elimination
of the conceptual complexity of teacher candidates for species diversity and species richness.