Öğretmen Adaylarının Tür Çeşitliliği ve Tür Zenginliği Kavramlarına Yönelik Kavram Karmaşalarının İncelenmesi


YILMAZ M., KARAKAYA F., ÇİMEN O., ADIGÜZEL M.

Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.23, sa.1, ss.1-13, 2021 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 23 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2021
  • Dergi Adı: Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.1-13
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Türkiye, barındırdığı biyolojik çeşitlilik açısından bir kıtanın karakterini göstermektedir. Türkiye, sahip olduğu doğal yaşam alanlarının ve biyolojik çeşitliliğinin çoğunu koruyan az sayıdaki ülkeden biridir. Bu araştırmada, öğretmen adaylarının tür çeşitliliği ve tür zenginliği yönelik sahip oldukları kavram karmaşalarının tespit edilmesi ve çözümlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2017-2018 eğitim öğretim döneminde bir devlet üniversitesinin biyoloji eğitimi anabilim dalı, fen bilgisi eğitimi anabilim dalı ve biyoloji öğretmenliği için pedagojik formasyon öğrenimi gören 165 öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde doğru cevaplar 1 (bir), yanlış cevaplar 0 (sıfır) olarak kodlanmış ve yüzde-frekans olarak sunulmuştur. Araştırmada, öğretmen adaylarının tür zenginliği ve tür çeşitliliği kavramlarına yönelik kavram karmaşası yaşadıkları tespit edilmiştir. Ayrıca araştırma sonucunda, uygulanan yöntemin öğretmen adaylarının tür çeşitliliği ve tür zenginliğine yönelik kavram karmaşasının giderilmesinde etkili olduğu belirlenmiştir.
Turkey shows the character of a continent in terms of biodiversity it hosts. Turkey, retaining most of the natural habitats and biodiversity that has been one of the few countries. In this research, it was aimed to determine and solve the concept complexities of pre-service teachers for species diversity and species richness. The research group consisted of 165 pre-service teachers who biology, science education and pedagogical formation for biology teaching in the academic year 2017-2018. The data were collected by structured interview form developed by the researchers. In the analysis of the data, the correct answers are 1 (one), the wrong answers are coded as 0 (zero) and presented as a percentage-frequency. As a result of the research, it was determined that pre-service teachers experienced a complexity concept related to species richness and species diversity. In addition, it was determined that the method applied was effective in the elimination of the conceptual complexity of teacher candidates for species diversity and species richness.